طلب ۶۰ میلیارد تومانی شهرداری بابت اخذ عوارض

معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز گفت: نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان چک فرم خورده در مجموعه شهرداری شیراز وجود دارد که مربوط به اخذ عوارض است.

به گزارش ایمنا، محمدهادی هاشم‌پور در یکصد و نوزدهمین جلسه فوق‌العاده شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار کرد: نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان چک فرم خورده در مجموعه شهرداری شیراز وجود دارد که مربوط به سال‌های گذشته جهت اخذ عوارض است که بخشی از این مطالبات از طریق مراجعات قانونی پیگیری و وصول می شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز با بیان اینکه این میزان مطالبات همواره در گردش است، افزود: ۳۷ درصد از درآمدهای شهرداری شیراز از محل اخذ عوارض ساختمانی و مباحث مربوط به ساخت و ساز و بهای خدمات شهری است.

هاشم پور با اشاره به آیین نامه تقسیط عوارض و بهای خدمات شهری و اینکه دریافت عوارض از شهروندان به معنای افزایش نرخ عوارض نمی باشد، خاطرنشان کرد: بسیاری از لوایحی که از شورای اسلامی شهر ارسال می شود در جهت کمک به شهروندانی است که اقدام به ساخت و ساز می‌کنند و  و در بخش بافت های فرسوده نیز این اقدام جهت کمک و احیاء به این بافت است و اینگونه نیست که لوایحی از این دست به معنای افزایش نرخ عوارض باشند.

وی گفت: مهلت قانونی بسیاری از لوایح رو به پایان است و باید برای سال آینده بر اساس قانون، قبل از ۱۵ بهمن ماه لایحه جدید برای سال آینده در شورای اسلامی شهر تصویب و به تایید فرمانداری برسد و از فروردین ماه نسبت به وصول آن اقدام شود.

کد خبر 407118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.