رقابت گروه‌های تئاتر در هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی

هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با حضور گروه‌های راه یافته به این مرحله در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برگزار شد.

منیره سادات سجادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص این جشنواره اظهار کرد: هجدهمین جشنواره استانی هنرهای نمایشی از روز گذشته در حال برگزاری است؛‌ از ابتدای تابستان گروه‌های نمایشی تشکیل شده و در کارگاه‌های تخصصی شرکت کردند و نتیجه آن ۲۶ گروه شد.

دبیر اجرایی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی افزود: ۱۵ گروه برای شرکت در جشنواره انتخاب شدند هفت گروه دختر در کنار هشت گروه پسر نمایش‌هایشان را اجرا می‌کنند.

وی با بیان این که شعار این جشنواره "تمرین زندگی ساختن آینده" است گفت: از این ۱۵ گروه سه گروه برتر برگزیده می‌شوند و برای مسابقات کشوری آماده می‌شوند و مسابقه کشوری پایان فروردین ۹۹ برگزار خواهد شد.

همچنین الهام عابدی داور هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی به خبرنگار ایمنا گفت: حضور مربیان متخصص در کنار گروه‌های نمایشی کاملاً از نمایش‌ها مشخص است تعدادی از این کارها از راهنمایی‌های متخصصین استفاده کردند و این پتانسیل را برای بهتر شدن پیش بردند.

وی ادامه داد: در برخی آثار که نتوانستند از نیروی متخصص استفاده کنند انرژی‌ها به سمت مناسبی هدایت نشده است چرا که بچه‌ها تلاش کردند اما بخاطر آشنا نشدن‌های لازم نتوانستند در حداکثر زمانی که وقت گذاشتند از امکاناتشان استفاده کنند.

به گزارش ایمنا، در روز نخست هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی استان اصفهان، نمایش صحنه‌ای «خودتان را به جای دیگران بذارید» کاری از مرکز شماره ۱۳ کانون پرورش فکری اصفهان، نمایش عروسکی زنده «روز پرماجرا» کاری از مرکز گز، نمایش عروسکی «آفرین کرم راه راه» با اجرای اعضای مرکز شماره ۶ اصفهان، نمایش زنده عروسکی «بچه همه» از مرکز خمینی شهر، نمایش عروسکی زنده «خانم رنگی و گربه ناقلا» کاری از مرکز زرین شهر، نمایش عروسکی زنده «همه باهم زیباییم» از مرکز چرمهین، نمایش صحنه‌ای ««ببو جه کاره می‌شود» کاری از اعضای مرکز ورزنه، نمایش زنده «آخرین تکه» از مرکز اردستان، نمایش عروسکی «ببوچی» کاری از مرکز سمیرم و نمایش عروسکی «تقصیر کی بود» کاری از اعضای مرکز آران و بیدگل برای راهیابی به مرحله کشوری روی صحنه رفتند.

امروز پنجشنبه سوم بهمن ماه نمایش عروسکی زنده «شلکی شلکی» کاری از مرکز شماره سه اصفهان، نمایش صحنه‌ای «مدرسه عجیب و غریب» از مرکز شماره ۱۳ اصفهان، نمایش صحنه‌ای «اتوبوس» کاری از اعضای مرکز شماره سه اصفهان، نمایش صحنه‌ای «فرصتی برای زندگی» از مرکز گز و نمایش صحنه‌ای «مردی که لب نداشت» کاری از اعضای مرکز خمینی شهر روی صحنه می‌روند تا برای کسب رتبه‌های برتر و همچنین صعود به مرحله کشوری با یکدیگر رقابت کنند.

کد خبر 407105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.