لایحه بودجه شهرداری رشت تقدیم شورای شهر شد

شهردار رشت گفت: لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت با رقم ۸۷۵ میلیارد تومان تنظیم شد و به شورای اسلامی رشت ارائه خواهد شد.

به گزارش ایمنا، ناصر حاج‌محمدی، اظهار کرد: لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری کاملا عملیاتی تدوین شده و در قالب برنامه محوری، ساز و کارهای خرید و فروش اوراق بهادار و سایر منابع مالی را در دستور کار قرار داده شده که به عملیاتی شدن بودجه در سال آینده کمک می‌کند.

وی ادامه داد: بر این اساس با توجه به دستورالعمل "طرز تهیه و تدوین، اجرا و تفریغ بودجه شهرداری " لایحه بودجه ۹۹ با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به بودجه سال ۹۸، ازنظر منابع به مبلغ ۸۷۵ میلیارد تومان و به جهت مصارف نیز به همین مبلغ تهیه و تنظیم شده است.

شهردار رشت با بیان این که سهم بودجه هزینه‌ای ۴۳ درصد، بودجه تملک دارایی سرمایه‌ای ۵۵ درصد و سهم اعتبارات تملک دارایی مالی دو درصد است، خاطرنشان کرد: پیشنهادهای سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌ها به صورت جداگانه همراه لایحه بودجه (به پیوست آن) تقدیم می‌شود.

حاج‌محمدی گفت: سازمان‌های تابعه شهرداری رشت از سال آینده به عنوان "سازمان" تغییر می‌کند، بعضی از سازمان‌ها تبدیل به واحد اداری می‌شود؛ به عنوان مثال سازمان فاوا به اداره فاوا تبدیل می‌شود، در این باره لایحه‌ای به شورای اسلامی رشت ارایه می‌شود.

شهردا رشت با بیان اینکه نخستین سال برنامه راهبردی شهرداری رشت را آغاز می‌کنیم، تصریح کرد: در این باره در قراردادی که با دانشگاه گیلان منعقد می‌کنیم، برنامه‌ای تنظیم و برای تصویب به شورا ارایه می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 407099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.