برنامه‌های مدیریت شهری بر مبنای اصول حفاظت از محیط زیست تدوین شود

معاون خدمات شهری شهردار یزد با بیان اینکه هم افزایی عمومی برای افزایش کیفیت زندگی در کلانشهرها ضروری است، گفت: تمام برنامه‌های مدیریت شهری باید بر مبنای اصول حفاظت از محیط زیست تدوین شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین صالحیان در چهارمین نشست کمیته تخصصی محیط زیست و توسعه پایدار کلانشهرهای ایران که با میزبانی یزد برگزار شد با بیان اینکه بحث حفظ محیط زیست یکی از اولویت‌های اجرایی مدیران شهری در یزد است، اظهار کرد: مدیران و دست اندرکاران باید طوری عمل کنند که توجه به ظرفیت های زیست محیطی و حفظ آن و برنامه ریزی بر اساس آن رویکردی اصلی تلقی شود.

وی حفاظت از محیط زیست را مهمترین عامل برای افزایش کیفیت زندگی شهری دانست و افزود: جذب مشارکت عمومی شهروندان برای حراست از ظرفیت‌های زیست محیطی یکی از راهکارهای موثر در این حوزه است.

معاون خدمات شهری شهردار یزد مدیریت پسماند و تقویت زیرساخت‌های خدمات شهری را از دیگر راهکارهای توسعه پایدار در مدیریت شهری عنوان کرد و ادامه داد: توجه به ارتقای حمل و نقل عمومی هم یکی از عناصر موثر در حفظ محیط زیست شهری است.

صالحیان با بیان اینکه امیدواریم برگزاری چنین رویدادهای تخصصی زمینه ارائه خدمات بیش از پیش را ایجاد کند، خاطرنشان کرد: تبادل نظر و هم افزایی عمومی از جمله دستاوردهای این نشست تخصصی است.

به گزارش ایمنا، چهارمین نشست کمیته تخصصی محیط زیست و توسعه پایدار کلانشهرهای ایران روزهای دوم و سوم بهمن ماه به میزبانی شهر میراث جهانی یزد و با هدف ارائه الگوهای موفق، تبادل تجارب و مشارکت حول محور موضوعات مختلف محیط زیست از جمله قانون هوای پاک و تحلیل آیین نامه مرتبط با وظایف شهرداری‌های کلانشهرها و وزارت کشور برگزار می شود.

در این نشست ملی، نمایندگان محیط زیست ۱۸ شهر کلانشهر کشور، مدیران ارشد اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، مدیران ارشد شهرداری یزد و اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد حضور داشتند.

کد خبر 407089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.