جهش مطلوبی دربخش درآمد شهرداری ها خواهیم داشت

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: در دو سال گذشته حمایت های قانونی از شهرداری های سراسر کشور روند خوبی داشته و بر درآمد شهرداری ها موثر بوده است.

مهدی جمالی نژاد در حاشیه نشست با شهرداران و مسئولان شهری استان یزد در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه قوانین و مصوبات یکسال اخیر برای افزایش درآمد شهرداری ها بی نظیر بوده است، اظهار کرد: بعد از ۳۷ سال لایحه درآمدهای پایدار برای شهرداری ها در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه لایحه ارزش افزوده به نفع شهرداری ها در حال بررسی است، افزود: با تصویب ماده ۴۵ این لایحه سهم دولت و شهرداری ها به صورت مساوی دیده می شود که می تواند جهش خوبی در بخش درآمدهای شهرداری ها ایجاد کند.

وی با بیان اینکه یک هزار میلیارد تومان برای پسماند شهرهای کشور در سال های ۹۸ و ۹۹ دیده شده است، تاکید کرد: لایحه حضور بخش خصوصی در عرصه پشتیبانی از پروژه های  پسماندی کشور تصویب شد که اقدامی ارزشمند تلقی می شود.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: با اقدامات اخیر جهشی در امور مالی حوزه شهری و روستایی داریم که می تواند تحولی را در شهر و روستاهای کشور ایجاد کند.

کد خبر 407088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.