۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
گیاهی برای درمان اضطراب

گل گاو زبان دارای خواص بی‌شماری مانند درمان سرماخوردگی، گلودرد، رفع اضطراب، بهبود عملکرد قلب و سم زدایی بدن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گل گاو زبان گیاهی علفی است که ارتفاع ساقه آن تا ۶۰ سانتی متر می‌رسد و گل‌های آن به رنگ آبی، سفید و بنفش است. این گیاه سرشار از پتاسیم نیترات، منگنز، منیزم، اسید فسفریک و آلانتوئین است و برگ‌های تازه آن ویتامین C زیادی دارد. در ادامه به بررسی بعضی خواص دارویی گل گاو زبان می‌پردازیم:

درمان سرماخوردگی و گلودرد

گل گاو زبان به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین C و فلاونوئید به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. این گیاه دارای خواص ضد التهابی است؛ بنابراین می‌تواند در درمان سرماخوردگی و گلودرد موثر واقع شود. علاوه بر این، گیاه گل گاو زبان خلط آور است و به درمان آسم و برونشیت نیز کمک زیادی می‌کند. از این گیاه در طب سنتی برای کاهش تب بالا استفاده می‌شود.

رفع اضطراب

گل گاو زبان به دلیل داشتن خواص شادی‌آور و آرامش‌بخش خود به درمان استرس، افسردگی، نگرانی و اضطراب کمک می‌کند. نتایج مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که مصرف این گیاه در بهبود کیفیت خواب موثر است و بی‌خوابی شبانه را نیز درمان می‌کند.

بهبود عملکرد قلب

آنتی اکسیدان‌های موجود در این گیاه باعث بهبود گردش خون می‌شود؛ بنابراین فشار خون بالا را درمان کرده و از بروز بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌کند. نتایج مطالعات بسیاری در زمینه ارتباط بین مصرف گل گاو زبان و بیماری‌های قلبی نشان می‌دهد افرادی که از این گیاه استفاده می‌کنند، کمتر از بقیه در معرض خطر ابتلا به سکته قلبی و مشکلات قلبی عروقی قرار می‌گیرند.

سم زدایی بدن

گل گاو زبان به عنوان یک ادرارآور طبیعی شناخته شده است؛ بنابراین می‌توان این گیاه را دارویی برای سم زدایی بدن به ویژه کلیه‌ها و کبد به حساب آورد. علاوه بر این، دمنوش گل گاو زبان به درمان التهاب کلیه نیز کمک می‌کند، اما مصرف آن ممکن است باعث تشدید درد و ناراحتی در مبتلایان به سنگ کلیه شود.

کد خبر 407061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.