ضرب و شتم معلم یزدی از سوی پدر دانش آموز

مهم‌ترین اخبار آموزش و پرورش طی هفت روز گذشته را در بسته خبری آموزش و پرورش ایمنا بخوانید.

به گزارش ایمنا، پدر یک دانش‌آموز در یزد، معلم فرزند خود را در محیط مدرسه مورد ضرب و شتم قرار داد که منجر به شکستگی سر این معلم شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ یزد در این زمینه اظهار کرد: پدر دانش‌آموز کلاس دوم مقطع ابتدایی، با مراجعه به مدرسه و بدون اطلاع و اجازه مدیر و مسئولان واحد آموزشی، وارد دفتر مدیریت شده، در حضور سایر معلمان و کادر مدرسه به معلم فرزندش فحاشی کرده و وی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد که باعث شکستکی سر معلم و آسیب دیدگی وی می شود.

 اسمعیلی‌زاده  افزود : شخص مهاجم در حالی مرتکب این اعمال غیراخلاقی در فضای آموزشی شده که معلم مورد تهاجم، هیچگونه واکنش دفاعی انجام نمی‌دهد تا اینکه با حضور و دخالت کادر مدرسه ، بلافاصله موضوع از سوی مدیر مدرسه به پلیس ۱۱۰ گزارش و در پی حضور ماموران انتظامی، فرد مهاجم متواری می شود.

وی تصریح کرد: این مدیریت با جدیت هر چه تمام پیگیر احقاق حق و حفظ کرامت و حرمت معلم و آموزشگاه از طریق مراجع قضایی است.

سفر وزیر آموزش و پرورش به سوریه

محسن حاجی میرزایی به دعوت عماد موفق العزب، وزیر آموزش‌ و پرورش سوریه، سفر دو روزه‌ای را به دمشق طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، دوم و سوم بهمن انجام می‌دهد.

در این سفر وزیر آموزش‌وپرورش دیدارهایی با نخست‌وزیر، رئیس مجلس، وزیرآموزش عالی سوریه و دیگر مقامات این کشور خواهد داشت.

از برنامه‌های این سفر امضای یادداشت تفاهم همکاری‌های آموزشی بین دو کشور در زمینه‌های همکاری و تعامل در عرصه‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش ابتدایی، آموزش استثنایی، کتب درسی، صنایع آموزشی، تربیت‌معلم و استعدادهای درخشان خواهد بود.

ارسال رایگان کتب درسی به مناطق سیل زده

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی اظهار کرد: کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده که کتاب‌هایشان در سیل از بین رفته است به صورت رایگان ارسال شد.

احمدرضا امینی در این باره افزود:  پس از حادثه سیل اخیر و با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان و اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان، برآورد نیاز کتاب درسی دانش آموزان حادثه سیل دریافت گردید و تعداد ۸۸۶۱ جلد کتاب درسی برای دانش آموزان آسیب دیده در حادثه سیل استان هرمزگان و تعداد ۴۲۰۹۸ جلد کتاب درسی برای دانش آموزان آسیب دیده در حادثه سیل استان سیستان و بلوچستان در دوره و پایه های تحصیلی مختلف ارسال شد.

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی پیش از این در راستای کمک به دانش‌آموزان مناطق سیل زده کشور و در اقدامی انسان دوستانه تعداد ۵ هزار بسته نوشت افزار شامل (۳۵۰۰ بسته به ناحیه ۴ اهواز و ۱۵۰۰ بسته به آموزش و پرورش منطقه شاوور) و تعدادی میز اداری، صندلی، کمد و رایانه را هم برای استفاده دانش آموزان، معلمان و کادر اداری مناطق سیل زده استان خوزستان ارسال کرده بود.

تعویق زمان المپیادهای دانش آموزی

مرحله‌ اول المپیادهای علمی دانش‌آموزی با برگزاری  سی‌امین دوره‌ المپیاد کامپیوتر روز جمعه ۱۱ بهمن در ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود. دومین دوره‌ المپیاد جغرافیا ساعت ۱۴، روز ۱۱ بهمن و اولین دوره‌ المپیاد علوم زمین هم در همین روز و ساعت برگزار می‌شود. اولین مرحله‌  سی‌امین دوره‌ المپیاد شیمی و سی‌وسومین دوره‌ المپیاد ادبی به ترتیب در  ساعت ۹ صبح  و ۱۴ ظهر روز دوازدهم بهمن برگزار می‌شود.

اولین مرحله‌ شانزدهمین دوره‌ المپیاد نجوم و اخترفیزیک و پنجمین دوره‌ المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی به ترتیب ساعت ۹ صبح و ۱۴ روز سیزدهم بهمن برگزار خواهد شد. همچنین اولین مرحله‌ سی‌وسومین دوره‌ المپیاد فیزیک و بیست‌وسومین دوره‌ المپیاد زیست‌شناسی نیز به ترتیب در ساعات ۹ و ۱۴ روز دوشنبه، ۱۴ بهمن ماه برگزار می‌شود.

این رقابت‌های علمی در روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن ماه با برگزاری اولین مرحله‌ سی‌وهشتمین دوره‌ المپیاد ریاضی در ساعت ۹ صبح و اولین دوره‌ المپیاد اقتصاد و مدیریت در ساعت ۱۴ ادامه پیدا خواهد کرد.

مرحله‌ اول اولین دوره‌ المپیاد تفکر و کارآفرینی نیز روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه جاری و در ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود.

پیش از این قرار بود برگزاری اولین مرحله‌ المپیادهای علمی دانش‌آموزی سوم بهمن ماه آغاز شود و تا هشت بهمن به پایان برسد.

آموزش و پرورش در انتخابات بی‌طرف است

علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اظها کرد: آموزش و پرورش برای مشارکت حداکثری مردم هم از شرکت فرهنگیان و هم دیگر اقشار در  انتخابات حمایت می کند و  براساس گفته های وزیر آموزش و پرورش در انتخابات کاملا بی طرف برخورد می کنیم و نامزدها بدانند آموزش وپرورش له و علیه کسی وارد میدان نمی شود.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش به موارد خلاف قانون در انتخابات مجلس نظارت می کند و امید است افراد هم به مسائل و مشکلات این وزارتخانه نگاه واقع بینانه داشته باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با یک وحدت رویه از آموزش و پرورش باید استفاده مناسب شود، بطور مثال برگزاری انتخابات مجلس است که به عنوان قوه مقننه در خط مشی توسعه تاثیر دارد. پازل های کشور با خط مشی گذاری مجلس راحت تر چیده می شود.

تخریت ۵۶ مدرسه در سیل سیستان

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سیل سیستان و بلوچستان بسیاری از فضاها و اماکن آموزشی دچار آسیب شده اند، به گونه ای که ۵۶ مدرسه تخریب و ۲۸۶ مدرسه نیاز به تعمیرات دارند.

حاجی میرزایی افزود : با هدف برطرف شدن مشکلات سیل زده جنوب استان، تعداد ۳۵ کامیون تجهیزات با اعتباری بالغ بر۴ میلیارد تومان و تعداد ۵۰ کانکس در بین مناطق و شهرستان های جنوب سیستان و بلوچستان توزیع شده است

وی اظهار کرد: حوادث و بلایای طبیعی، تلخ و ناگوار و زندگی انسان ها را تحت الشعاع قرارمی دهد و موجب ایجاد مشکلات عدیده ای برای مردم می شود،لیکن می طلبد تا با اصلاح زیرساخت ها، آسیب های ناشی از اینگونه حوادث را کاهش دهیم.

۴۷ درصد معلمان ابتدایی خوزستان با مدرک غیرمرتبط تدریس می‌کنند

 رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هم اکنون ۴۷.۹ درصد از نیروهای شاغل در دوره ابتدایی در استان با مدارک غیر مرتبط تدریس می‌کنند، گفت: این درحالی است که در سند تحول بنیادین اشاره شده که اولویت تخصیص منابع با دوره ابتدایی است و باید نگاه تخصصی داشته باشد. یعنی تقریبا ۶۶ درصد از نیروهای ابتدایی حق‌التدریسی با مدارک غیر مرتبط تدریس می‌کنند که با وجود دانشکده‌های علوم تربیتی در استان باید تغییر سیاست در این زمینه صورت گیرد. همچنین ۸۰.۴ درصد سرباز معلمان با مدارک غیرمرتبط تدریس می‌کنند.

کد خبر 407059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.