شناسایی بیش از ۲ هزار کودک سوء تغذیه در چهارمحال و بختیاری

تعیین حداقل حقوق شاغلان و بازنشستگان لشگری و کشوری در سال ۹۹، شناسایی بیش از ۲ هزار کودک سوءتغذیه در چهارمحال و بختیاری، شیوع ۴ برابری ام اس بین بانوان، موافقت با اختصاص ۱۲۰ لیتر بنزین ماهیانه به معلمان و افزایش ۴۲ درصدی طلاق در۵ سال اول زندگی زوجین تبریزی عناوین بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا است.

به گزارش ایمنا، علی ملک پور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲ هزار و ۱۱۸ کودک مبتلا به سوء تغذیه در این استان شناسایی شده است، گفت: ماهانه هزینه تهیه مواد غذایی مورد نیاز این کودکان در اختیار خانواده آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه گذشته دو هزار و ۹۸ مددجوی چهارمحال و بختیاری تحت حمایت بیمه‌های تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند، گفت: زنان سرپرست خانوار، مجریان طرح‌های اشتغال و بانوان قالیباف شناسنامه‌دار از مشمولان پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد استان از ۳۶۶ بیمار صعب‌العلاج بیان کرد: بیماران صعب‌العلاج ماهانه کمک هزینه نگهداری و خرید لوازم بهداشتی و درمانی دریافت می‌کنند.

حداقل حقوق شاغلان و بازنشستگان تعیین شد

هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: دولت مکلف شد در سال ۹۹ افزایش ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر را اعم از کشوری و لشگری شاغل و حقوق بازنشستگان را به گونه ای افزایش دهد که مجموع حقوق با اعمال افزایش ۱۵ درصد در سال آینده، کمتر از ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان نباشد.

وی افزود: با این مصوبه در سال ۹۹ هیچ حقوق گیری و بازنشسته ای نداریم که حقوق او کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه باشد؛ این مصوبه ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بار مالی داشت که از محل درآمدهای پیش بین شده، تامین خواهد شد.

ثبت ۶ هزار و ۹۱۴ فقره طلاق در ۹ ماه امسال

به گفته احد جودی مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی بر اساس آخرین آمارهای ۴۲/۷ درصد طلاق‌های ثبت شده در استان در ۵ سال نخست زندگی مشترک زوجین رخ می‌دهد.

وی افزود: در ۹ ماه امسال در مجموع ۶ هزار و ۹۱۴ فقره طلاق در آذربایجان شرقی ثبت شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۹۵۰ مورد مربوط به زندگی مشترک زوجینی است که طول زندگی مشترک آنها تنها ۵ سال بوده است؛ همچنین  تعداد ۶ هزار و ۴۰۰ مورد از طلاق ها در شهرها و ۵۱۴ فقره نیز در روستاهای این استان به ثبت رسیده است.

اختصاص ماهیانه ۱۲۰ لیتر بنزین به معلمان آموزش و پرورش

نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها به ما اعلام کرد که اختصاص سهمیه بنزین به راهبران آموزشی و تعدادی دیگر از معلمان قطعی شده است.

او ادامه داد: وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها در حال آماده کردن دستورالعملی هستند و ما گفته‌اند از اوایل هفته بعد ورود اطلاعات انجام می‌شود و اختصاص سهمیه قطعی شده است تا برای افراد موردنظر شارژ شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش افزود: غیر از راهبران آموزشی تعدادی دیگر از معلمان هم هستند که استان‌ها درخواست آن‌ها را برای ما فرستاده بودند که این افراد هم مشمول هستند و بنزین به آن‌ها هم اختصاص داده می‌شود. این معلمان افرادی هستند که مسیر کارشان طولانی است و ممکن است در طول روز با وسیله شخصی ۱۰۰ کیلیومتر مسافت را طی کنند. 

زنان چهار برابر آقایان به ام‌اس دچار می‌شوند

خانم‌ها چهار برابر آقایان به ام اس دچار می شوند که طی ده سال اخیر این رقم دو برابر شده است. این بیماری به هیچ عنوان واگیر دار نیست و هنوز درمان قطعی ندارد، ولی با مدیریت قطعا قابل کنترل است.

 ویتامین Dدر بیماری ام اس موثر است. به همین علت به بیماران توصیه می‌شود فعالیت‌های مناسب  در معرض آفتاب داشته باشند.  در کشورهای پرآفتاب این بیماری بسیار کمتر است.

 تحقیقات حاکی از آن است که کاهش مصرف نمک،غذاهای تند و فست فودها عاملی پیشگیرانه برای ابتلا به ام اس می باشد.

در کشور ما ۷۰ هزار نفر مبتلا به ام اس اند که در خاورمیانه اولین رتبه را به خود اختصاد داده است. در شهر اصفهان بیشترین تعداد مبتلایان به ام اس ساکن هستند.

افزایش ۳۳۵ درصدی بارش‌ها در هرمزگان از ابتدای سال آبی

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور ضمن بیان اینکه بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری در استان‌های جنوبی نسبت به میانگین بلند مدت افزایش داشته است، گفت: برای مثال در استان هرمزگان بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت ۳۳۵.۲ درصد بیشتر شده است.

احد وظیفه با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در استان سیستان و بلوچستان ۱۱۸.۴ میلیمتر بارش داشتیم، اظهار کرد: این میزان در سال آبی گذشته ۴.۷ میلیمتر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه میانگین بارش بلند مدت استان سیستان و بلوچستان ۳۲.۷ میلی‌متر است، تصریح کرد: بارش امسال نسبت به میانگین بلند مدت ۲۶۱.۸ درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور در ادامه درباره میزان بارش‌ها در استان هرمزگان توضیح داد: این استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۵۴.۴ میلی‌متر بارش داشته است که این میزان نسبت به سال گذشته با ۶۴۹/۵ درصد افزایش روبرو بوده است.

کد خبر 407057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.