جزیره‌ای عمل کردن آفت تحقق شهر هوشمند

نائب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد گفت: جزیره ای عمل کردن بخش های مختلف، آفت تحقق شهر هوشمند است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مسعود ریاضی در نخستین روز از نهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند در حاشیه بازدید از غرفه اپلیکیشن «شهر من» اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته، کلانشهر مشهد جز کلانشهرهای پیشرو در حوزه هوشمندسازی است و گوی سبقت را از سایر کلانشهرها ربوده، به طوری که کلانشهرهای تهران، تبریز، اصفهان و شیراز رقبای کلانشهر مشهد در حوزه شهر هوشمندسازی به شمار می آیند.

وی افزود: با توجه به وسعت بسیار کلانشهر مشهد و زائر پذیری آن اتفاقات رخ داده در زمینه شهر هوشمند و فناوری‌های نوین بیش از سایر کلانشهر نمود دارد،  کلانشهر مشهد پیشروتر از دیگر کلانشهرها در این حوزه است اما شاید مهم‌ترین دغدغه و ایراد در این حوزه جزیره ای عمل کردن بخش های مختلف است.

وی ادامه داد: اگر سیستم مدیریت یکپارچه داشته باشیم، قطعا با سرعت بیشتری می‌توانیم به سمت شهر هوشمند حرکت کنیم، اما بالعکس به هر میزان که دستگاه‌های ما در این حوزه جزیره‌ای عمل کنند، ما بیشتر از شهر هوشمند فاصله می گیریم.

ریاضی تصریح کرد: اپلیکیشن «شهر من» علاوه بر اینکه دسترسی شهروندان به خدمات شهری را سهولت بخشیده امکان داد و ستدهای مالی را نیز برای آنان فراهم کرده است، حال باید منتظر بازخورد کاربران این اپلیکیشن از نحوه عملکرد آن باشیم.

نائب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد یادآور شد: تحقق شهر هوشمند یکی از نخستین شعارهای این دوره مدیریت شهری بوده است، از این رو طرح های قابل توجهی در شورای شهر در این خصوص مطرح شده است؛  به طور مثال یکی از طرح هایی که بنده پیگیری می کردم پیاده شدن شهر هوشمند و تهیه نقشه های سه بعدی به صورت پایلوت در دو ناحیه شهری طوس و ثامن بود که برای تحقق این مهم کارگروهی مشخص شد که در حال انجام فعالیت است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از این نقشه‌های سه بعدی برای این دو منطقه آماده شده است و برای بخش عمده‌ای از مابقی شهر نیز نقشه‌های سه بعدی طراحی شده است.

ریاضی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های شهر هوشمند در حمایت از کسب و کارهای نوپا بسیار موثر است، چنان که هر روز شاهد اتفاقات فرخنده اعم از ورود جوانان نخبه، خلاق و صاحبنظر به این حوزه و اتفاقات کاملا محسوس در این زمینه هستیم.

عضو شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: بزرگترین رسالت شورای شهر از کسب و کارهای نوپا حمایت مالی نیست بلکه فراهم کردن بستر و فضا برای توسعه این گونه کسب و کارها است.

وی افزود: اطلاع رسانی از این نوع کسب و کارها و ترغیب شهروندان برای استفاده از این اپلیکیشن ها و استارت آپ ها حمایت خوبی از این کسب و کارها است که شورای پنجم شهر این مهم را به جد پیگیری می کند.

وی اظهارکرد: بازگشت سرمایه در حوزه فناوری های نوین در بازه زمانی کوتاه مدت امکان پذیر است، به بیان دیگر سرعت بازگشت سرمایه در این حوزه بسیار چشمگیر است، لذا اگر اپلیکیشنی با کارآرایی نو و به روز در این حوزه طراحی شود به سرعت رشد خواهد کرد.

ریاضی تاکید کرد: سرمایه گذاری در حوزه کسب و کارهای نوپا علاوه بر رفع معضل بیکاری می تواند بستر مناسبی را برای شکوفایی استعدادهای قشر جوان باشد.

به گزارش ایمنا، نهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند از یکم تا چهارم بهمن ماه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است و علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ جهت بازدید از این نمایشگاه مراجعه کنند.

کد خبر 407054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.