آماده سازی نصف جهان برای نوروز ۹۹

در راستای برنامه ریزی مناسب و جلوگیری از هرگونه ناهماهنگی به منظور استقبال مناسب از مهمانان و مسافران نوروزی و تدارک تمهیدات مود نیاز، پنجمین جلسه ستاد اجرایی تسهیلات سفر شهر اصفهان در محل کمپ گردشگری باغ فدک برگزار شد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه که با محوریت بررسی مسائل مربوط به کمیته حمل و نقل و ترافیک شهری و همچنین فعالیت های مرتبط با مجموعه فرهنگی تفریحی کمپ گردشگری شمال شهر اصفهان برگزار شد، حسین امیری معاون خدمات شهری شهردار اصفهان اظهار کرد: با توجه به افزایش تردد و افزایش حجم سفرها در تعطیلات نوروز و متعاقب آن افزایش ترافیک، شهرداری اصفهان با برگزاری جلسات متعدد و هماهنگی با ارگان های ذی ربط اقدام به برنامه ریزی مناسب و منسجم کرده است.

وی گفت: هماهنگی کامل با پلیس راهور، مرکز کنترل ترافیک و همچنین مجموعه اتوبوسرانی و تاکسیرانی از اقدامات ستاد در راستای  مدیریت کنترل ترافیک شهری است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: به منظور جلوگیری از اختلال در رفت و آمد به خصوص پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها به صورت دوبله لیست کاملی از پارکینگ‌ها تهیه و در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت، همچنین تمام پارکینگ ها موظف هستند نسبت به اطلاع رسانی کامل و دقیق قیمت‌ها و ساعات کاری اقدام کنند.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های بازرسی و نظارت بر حمل و نقل عمومی در شهر تصریح کرد: این گروه‌ها علاوه بر نظارت بر روند تردد تاکسی و اتوبوس‌ها، بر فعالیت پارکینگ‌های سطح شهر نیز نظارت خواهند داشت.

امیری تاکید کرد: امسال تورهای گردشگری برای تسهیل در امر گردشگری، کمک به کاهش معضل ترافیک و راهنمایی گردشگران در نظر گرفته شده که در ستادهای اسکان و مراکز پر تردد شهری به ثبت‌نام و ساماندهی سفرهای درون شهری برای شهروندان می پردازد.

وی با اشاره به آماده سازی کمپ گرشگری فدک، افزود: با توجه به اینکه مجموعه فدک تنها کمپ گردشگری روباز شهر اصفهان است و همه ساله با استقبال بسیاری از گردشگران نوروزی روبه رو بوده، امسال نیز در راستای ارائه خدمات بهتر به ساماندهی این مجموعه پرداخته شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه انجام فعالیت های عمرانی از جمله آسفالت معابر، تعریض خیابان‌ها، اصلاح پیاده روها در حال انجام است،   گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تمام اقدامات عمرانی تا ۱۵ اسفند ماه به پایان خواهد رسید.

وی ادامه داد: افزایش لاین های ورودی، اصلاح شبکه معابر و دسترسی ها، سیستم روشنایی و سرویس های بهداشتی از جمله اقدامات در دست اجرا است.

امیری تصریح کرد: ایجاد پایگاه آتش نشانی و ارائه خدمات اورژانس  به گردشگران از اقدامات حائز اهمیتی بوده که در ایام نوروز به صورت شبانه روزی به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

کد خبر 407048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.