ارائه تسهیلات ویژه به متقاضیان سرمایه گذاری در گردشگری دریایی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان به متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های گردشگری دریایی تسهیلات ویژه و یارانه اعطا می کند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد از "طرح مطالعاتی جهت بررسی رسوب گذاری در تالاب انزلی با همکاری مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی" خبر داد و اظهار کرد: پژوهش مذکور به ریشه یابی علل رسوب گذاری و تشدید آن و همچنین تاثیر ساخت و سازهای زیربنایی حوزه تالابی در میزان رسوب گذاری پرداخته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بحث اتصال راه آهن رشت به انزلی توافق خوبی صورت گرفته که مطالبات و خواسته های سازمان محیط زیست هم تامین شده است، گفت: با توجه به محدودیت دسترسی به پسکرانه در بندر انزلی، این اتصال می تواند به توسعه حمل و نقل بین وجهی و چند وجهی کمک کند.

راستاد یکی از برنامه های توسعه ای و ظرفیت افزایی در بندر انزلی را لایروبی و فراهم سازی عمق مناسب در اسکله های این بندر عنوان کرد و از اختصاص پنج  میلیارد تومان اعتبار در این زمینه خبر داد.

وی پیشنهاد داد: در مجاورت ایستگاه راه آهن انزلی، فضایی برای دپوی کالا تعبیه شود تا بتوانیم از دو مقصد بندر و ایستگاه ریلی، امکان جابجایی کالاها را به سهولت فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در موضوع گردشگری همواره گردشگری دریایی مورد تاکید بوده است، یادآور شد: در جهت تحقق روند توسعه این بخش امکانات حمایتی وجود دارد.

راستاد اقدام فوری در حوزه برقراری خطوط مسافری دریایی در نوار شمالی را از تأکیدات وزیر راه و شهرسازی برشمرد و گفت: بندر چمخاله ، ظرفیت ارزشمندی در حوزه گردشگری دارد که نمونه آن در کشور وجود ندارد و می تواند در معرفی ظرفیت‌های گردشگری دریایی کشور بسیار اثرگذار باشد.

وی الحاق ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا دارای چشم اندازی مثبت برای توسعه فعالیت های بندری گیلان است.

کد خبر 407041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.