ممانعت از ۹۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در دی ماه

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین از ممانعت با ۹۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در دی ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایمنا، اصغر بهنام زاده با اشاره به وظایف شهرداری برای جلوگیری از توسعه بی رویه شهرها، اظهار کرد: شهرداری‌ها با نظارت مستقیم بر ساخت و ساز شهری و حرایم آن می‌توانند از رشد ساخت و سازهای غیرمجاز و توسعه بی رویه شهرها و حاشیه نشینی جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها جایگاه مهمی در انتظام شهری دارند به ویژه اینکه باید نسبت به ساخت و سازهای تحت نظارت خود در چهارچوب طرح‌های جامع و تفصیلی شهر و هرگونه عملیات خارج از ضوابط شهرسازی حساس باشند.

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین با اشاره به ضرورت های رسیدگی به حرایم شهری گفت: دامنه نظارت شهرداری تنها محدود به کنترل و نظارت بر ساخت‌وساز در محدوده شهر نیست بلکه در خصوص حریم شهر نیز مطابق با قانون و تکلیف مرجع قضایی وظایف مشابهی دارند که می‌تواند از ساخت و ‌ساز غیرمجاز، غیراصولی و غیراستاندارد در محدوده حریم شهرها جلوگیری کرد.

وی افزود: از دلایل عمده مورد توجه بر ساخت ‌وساز در حریم شهرها می‌توان به رعایت توازن شهرها در آینده و حفظ اراضی، باغ‌ها و جنگل‌ها در حریم شهرها اشاره کرد این نقش برجسته در ماده ۱ قانون تعاریف محدوده حریم شهر، روستا و شهرک مورد تاکید قرار گرفته است.

بهنام زاده با بیان اینکه در دی ماه سال جاری تعداد ۹۶ ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر و حریم شناسایی و پس از اخذ مجوز قضایی با آن برخورد شده است، گفت: این موارد عموماً در محدوده‌ نواحی منفصل شهری بوده است.

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین با بیان اینکه برخورد شدید با مستحدثات پیرامونی شهر ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد بدون کمترین مسامحه‌ای نسبت به اعمال قانون در حریم شهر اقدام کنیم تا آیندگان درگیر معضلات کنونی موجود در حاشیه شهر قزوین نباشند.

کد خبر 407021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.