احداث بزرگترین پارک شهری کاشان

شهردار کاشان از کلنگ زنی بزرگ ترین پارک شهری کاشان در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایمنا، سعید ابریشمی‌راد با بیان اینکه شهرداری یکی از نهادهایی است که بیشترین نقش را در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان ایفا می کند، اظهار کرد: حضور و مشارکت اجتماعی شهروندان نیز می‌تواند باعث افزایش بازده خدمات ارایه شده از طرف شهرداری باشد.

وی جمع‌آوری زباله و تنظیف را از جمله ابتدایی‌ترین وظایف شهرداری دانست و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین زمینه همکاری و مشارکت شهروندان برای ارایه خدمات مطلب و توسط شهرداری به خصوص در بخش جمع‌آوری زباله بیرون گذاشتن زباله‌ها سر ساعت ۲۲:۳۰ است.

شهردار کاشان با اشاره به برگزاری جشنواره آموزش شهروندی زیستاک در کاشان به منظور نهادینه کردن فرهنگ تفکیک از مبدا تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با تفکیک زباله‌های خشک و تر از همدیگر علاوه بر حفظ محیط زیست نقش غیرقابل انکاری در زیباسازی شهر و همچنین بازیافت زباله‌ها داشته باشند.

ابریشمی‌راد با بیان اینکه هر شب به طور منظم و پیوسته ۵۲۰ نیروی شهرداری از ساعت ۲۲:۳۰ تا شش صبح در سطح شهر کاشان مشغول جمع‌آوری زباله هستند، افزود: در سال جاری تاکنون ۲۸۰ میلیارد ریال برای جمع‌آوری، حمل و دفن زباله‌های شهر کاشان هزینه شده است که این نشان می‌دهد با تفکیک از مبدا می‌توان از بسیاری هزینه‌ها جلوگیری کرد.

ابریشمی‌راد از کلنگ‌زنی بزرگ‌ترین پارک شهری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: به این منظور تملک و اختصاص ۲۰۰ هزار مترمربع اراضی دولتی در ورودی بلوار الهیه کاشان انجام شده است.

وی با اشاره به عزم شهرداری کاشان برای توسعه فضاهای فرهنگی و ورزشی کاشان تاکید کرد: آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین زیرساخت و مجموعه فرهنگی در خیابان کارگر و همچنین بزرگ‌ترین سالن ورزشی در مسکن مهر از جمله پروژه‌هایی است که به این منظور انجام می‌شود.

شهردار کاشان از ادامه عملیات ساخت پروژه زیرگذر کاشان نیز خبر داد و افزود: تا پایان این پروژه باید ۳۶ کیلومتر عملیات ستون سازی و ۳۶۵ عدد شمع در طول مسیر باید حفاری و نصب انجام شود.

ابریشمی‌راد با بیان اینکه در مرحله خاک برداری بیش از ۴۵۶ هزار مترمکعب خاک‌برداری خواهیم داشت، اظهار کرد: در حوزه آرماتوربندی به هشت هزار و ۶۰۰ تن میلگرد و سیمان نیاز داریم که تا امروز یک‌هزار و ۳۰۰ تن آن اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از خاک‌برداری حدود ۳۶ هزار مترمربع نیز بستر سازی انجام خواهد شد، افزود: مجموع بتن ریزی‌ها در کل پروژه ۷۷ هزار متر مکعب خواهد بود که این نشان از اهتمام شهرداری به انجام این پروژه بزرگ است.

وی از پیشرفت ۲۰ درصدی در ساخت این پروژه خبر داد و یادآور شد: فاز نخست پروژه بهمن ماه سال ۹۹ و فاز دوم تا خرداد ماه ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید.

منبع: مهر

کد خبر 407015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.