اضافه شدن یک تبصره به قانون مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری‌ها خطرناک است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد گفت: اضافه شدن یک تبصره به قانون مالیات بر ارزش افزوده برای حوزه شهرداری‌ها بسیار خطرناک بوده البته احتمال حذف آن کمرنگ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهریار آل‌شیخ صبح امروز چهارشنبه_دوم بهمن ماه ۹۸_  در سی و سومین نشست معاونان برنامه‌ریزی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور که در شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه با هماهنگی انجام شده در مجلس شورای اسلامی، تلاش دبیرخانه کلانشهرها، همدلی شهرداران شهرهای کشور و استفاده از ظرفیت تمام شهرها، یکبار برای همیشه موضوع دیوان محاسبات و ورود آن به مسایل شهرداری‌ها رفع شد.

وی با اشاره به پیگیری موضوع سهم شهرداری‌ها و دولت در خصوص قانون ارزش افزوده، افزود: تصویب این قانون در چند روز گذشته اهمیت بسیار زیاد داشت زیرا به شدت در خصوص درآمدهای پیدار شهرداری‌ها مؤثر است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد تصریح کرد: اتفاق دیگری که رقم خورده اضافه شدن یک تبصره به قانون مالیات بر ارزش افزوده است که برای حوزه شهرداری‌ها بسیار خطرناک و البته احتمال حذف آن کمرنگ است.

وی با بیان اینکه چندی پیش بررسی لایحه قانون استخدامی شهرداری‌ها از کمیسیون اجتماعی دولت خارج شد و در نوبت رسیدگی قرار نگرفت، گفت: برای تعجیل در نوبت‌ دهی و رسیدگی۵۴ امضاء گرفتیم و بار دیگر درخواست بررسی را اعلام و چاپ لایحه گرفتیم، اما هنوز در نوبت ۱۸ قرار داریم که باید تا قبل از انتخابات بررسی شود زیرا در غیر این‌صورت احتمال رأی‌آوری آن کمتر خواهد بود.

آل‌شیخ ادامه داد: لایحه قانون استخدامی شهرداری‌ها تمام خواسته‌های شهرداری‌ها را در بر نمی‌گیرد زیرا در چند بخش آن حوزه‌هایی پیش‌بینی شده و حضور شهرداری در کمیسیون های مختلف حذف شده و با نگاه بالادستی بسته شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید وضعیت منابع انسانی در شهرداری ساماندهی شود، گفت: در حال حاضر در تمام شهرها با مشکلات جدید مواجه می شویم؛ به عنوان مثال به برخی از قوانین و مقررات که تاکنون توجهی نمی‌شده، توسط دستگاه های نظارتی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد با بیان اینکه سال گذشته تغییراتی در قانون ماموریت های خارجی به وجود آمد و در حال حاضر دستورالعمل‌های نظارتی بر روی این موضوع متمرکز و فعال شده است، اظهار کرد: در سیکل جدید قانونی، فرایند انجام یک ماموریت خارجی علاوه بر مصوبه داخلی شهرداری، ارجاع به استانداری و تصویب در وزارت کشور و ارجاع به کمیسیون سه نفره ریاست جمهوری تعیین شده و سفرهایی که مصوبات لازم را دریافت نکرده باشند، معطل خواهد ماند.

وی ادامه داد: در کمیسیون سه نفره ریاست جمهوری بسیاری از سفرها را موکول به بخش‌های دیپلماتیک و خدمت کرده که این فرایند مشکلاتی را ایجاد می‌کند و عملا امکان‌پذیر نیست؛ این مقررات می‌تواند برای مجموعه‌های مختلف مشکل‌ساز باشد.

آل‌شیخ با تاکید بر اینکه باید با هماهنگی و همدلی پیگیری مجدانه برای اصلاح رویه‌ها انجام شود، گفت: در خصوص آیین‌نامه لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور و کارگروه‌های آن بعضی از موضوعات بررسی و رفع نشده است.

وی با بیان اینکه هیچ نهاد متمرکزی با رویکرد شهرداری‌ها مباحث خود را دنبال نمی‌کند، افزود: پارلمان مشخصی نداریم که حضور شهرداری‌ها را در مجلس نهایی کند، اما در تعامل با وزرات کشور رویکردهای خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد تصریح کرد: در تعامل مثبت بین وزارت کشور و شهرداری می توان اتفاقات بزرگی را رقم زد که در این راستا به نمایندگی از شهرداری مشهد برای ارتقاء این تعامل تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 407000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • RO ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    0 0
    خیلی خطرناک که جلو ی خوش گذرانی های انها در خارج گرفته میشه