آقاپور: مالیات خروج از کشور مازاد بر عوارض خروج از کشور است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پنج درصد مالیات مازاد برعوارض خروج از کشور از مسافران گرفته می شود که به توسعه شهری و شهرداری ها و توسعه حمل و نقل کشور اختصاص می یابد.

معصومه آقاپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، پیرامون مالیات بر خروج از کشور اظهار کرد: پنج درصد مالیات مازاد برعوارض خروج از کشور از مسافران گرفته می شود که به توسعه شهری و شهرداری ها و توسعه حمل و نقل کشور اختصاص می یابد.

وی افزود: به عنوان مثال کسی که برای بار اول می خواهد از کشور خارج شود پنج درصد مالیات بر عوارض خروج از کشور که چیزی حدود هفت هزار تومان می شود، پرداخت می کند که مبلغ زیادی هم نیست؛ اما این مبلغ طبق پیش بینی های انجام شده چون بر قیمت بلیت قطار و اتوبوس اضافه می شود بین شهری محسوب شده و برای سال ۹۹ مبلغ زیادی جمع آوری می شود که به خوبی می تواند برای توسعه شهری و بهبود حمل و نقل کشوری مفید باشد. این مبلغ مستقیم به شهرداری ها برای توسعه حمل نقل شهری پرداخت می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین پیرامون مالیات بر نقل و انتقال خودرو، گفت: شرط مالیات نقل و انتقال خودرو راه اندازی سامانه مؤدیان است تا مستقیما به سازمان مالیاتی کشور پرداخت شود. سامانه مؤدیان توسط دولت الکترونیک به ساماندهی مالیات ها می پردازد تا وصول مالیات همان لحظه انجام گیرد و از فرار مالیاتی جلوگیری کند.

کد خبر 406995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.