در شرایط کنونی باید بازار گردشگری داخلی را رونق ببخشیم

رئیس اداره گردشگری شهرداری اصفهان گفت: در شرایط کنونی که بازار گردشگر خارجی کساد است باید تلاش کنیم که بازار گردشگر داخلی را رونق ببخشیم.

علیرضا مساح در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: باید بپذیریم حجم کمی از حوزه گردشگری در اختیار شهرداری است و در این حوزه تنها می توانیم یک تسهیلگر باشیم و شهر را معرفی کنیم.

رییس اداره گردشگری با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زمینه معرفی شهر اصفهان گفت: ۲۰ کلیپ به ۹ زبان رایج دنیا آماده کرده و در نمایشگاه های مختلف پخش کردیم و در نظر داریم در نمایشگاه سیتور در اسپانیا که یکی از نمایشگاه های بزرگ گردشگری است به نمایش بگذاریم و در هفته فرهنگی دایمار در آلمان نیز سعی کردیم اصفهان را به خوبی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: ما به عنوان تسهیلگر نه متولی در تلاش هستیم و این موارد را در اختیار بخش خصوصی قرار می دهیم چون معتقدیم که افراد اصلی که در این حوزه فعالیت دارند بخش خصوصی است و شهرداری کمک می کند تا بتواند بخش کمی از بار مالی را از بخش خصوصی بردارد تا آن ها تولید محتوایی که انجام دادیم در اختیار مخاطب قرار دهد.

مساح با اشاره به اقداماتی که در حال انجام است، گفت: در تلاشیم تا تور های آشنایی بین برگزارکنندگان بزرگ تور در دنیا با اصفهان و شهرهای دیگر برگزار کنیم یعنی با مشارکت شهرهای گردشگرپذیر ایران از آن ها دعوت کنیم که به ایران سفر کنند و تلاش کنیم دوباره خود را در دنیا معرفی کنیم.

رییس اداره گردشگری با بیان اینکه در شرایط کنونی که بازار گردشگر خارجی کساد است باید تلاش کنیم که بازار گردشگر داخلی را رونق ببخشیم، تصریح کرد: باید تورهای خلاقانه ایجاد کنیم تا تورهای شهری در اصفهان ایجاد شود، گردشگری شهری یک پتانسیل قوی است که می تواند کمک بزرگی به رونق این حوزه کند.

وی با اشاره به اقدامات پیشرو برای جذب گردشگر داخلی گفت: در حال رایزنی با شهرهای گردشگر پذیر ایران هستیم که تبلیغات گردشگری شهری خود را در شهرهای دیگر به مردم ارائه کنیم.

کد خبر 406993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.