۲۴ بازارچه میوه و تره‌بار در شیراز راه‌اندازی می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار شیراز با اشاره به ساماندهی مشاغل مزاحم در شهر گفت: مکانی برای ساماندهی مشاغل مزاحم در حال احداث است که این پروژه به زمان زیادی احتیاج داشته و نمی‌توان تاریخ مشخصی برای احداث آن در نظر گرفت.

به گزارش ایمنا، محمدرضا محمدحسن‌پور اظهار کرد: برای دسترسی آسان‌تر شهروندان به میوه و تره بار، ۲۴ بازارچه در مناطق و محله‌های مختلف شیراز قرار دارند که موظف هستند اجناس را فقط پنج درصد بالاتر از میدان تره و بار به مردم عرضه کنند.

وی افزود: تا دهه فجر در هر کدام از این بازارچه‌ها ترازوهایی نصب خواهد شد و قیمت تمام اجناس در این ترازوها تعریف می‌شود تا شاهد تخلفی در قیمت‌گذاری میوه و تره بار در شیراز نباشیم.

معاون خدمات شهری شهردار شیراز در خصوص ساماندهی مشاغل مزاحم در شهر، تصریح کرد: مکانی برای ساماندهی مشاغل مزاحم در حال احداث است که این پروژه به زمان زیادی احتیاج داشته و نمی‌توان تاریخ مشخصی برای احداث آن در نظر گرفت.

وی گفت: در راستای رفع مشکل و معضل سدمعابر در شیراز خصوصا در دروازه کازرون شیراز هستیم و امیدواریم با کمک شهرداری این مشکل برطرف شود.

محمدحسن‌پور اضافه کرد: در میدان میوه و تره بار شیراز نیرویی برای نظارت بر قیمت‌ها مستقر است و به صورت ۲۴ ساعته در حال بازرسی است.

معاون خدمات شهری شهردار شیراز تاکید کرد: مسئولیت قیمت‌گذاری در میدان میوه و تره بار در حوزه شهرداری نیست و این مسئولیت به عهده اداره‌های دیگری مثل جهاد کشاورزی، تعزیرات و ... است.

محمدحسن‌پور ادامه داد: بیشترین تخلف از میدان تره و بار شیراز بیشتر در بی نظمی‌ها بوده که در حال برنامه‌ریزی شدن است تا به میدان تره و بار در شرق شیراز نظم داده شود.

وی اظهار کرد: افزایش قیمت برای شب عید را بازار مشخص می‌کند و نمی‌توان آن را پیش بینی کرد.

منبع: فارس

کد خبر 406976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.