با فروش ۸۸ درصد بلیت های جشنواره تحریم شکسته شد

مدتی بعد از موج تحریم جشنواره فجر که با درخواست یک منتقد تازه‌مهاجرت‌کرده انجام شد، حالا به نظر می‌رسد کار این پویش تحریمی پایان یافته است؛ به ویژه با استقبال علاقه مندان از پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره که منجر به فروش حجم زیادی بلیت، در تنها چند ساعت شد.

به گزارش ایمنا، ظهر ۳۰ دی، پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره در حالی آغاز شد که ظرفیت سینماهای مردمی، حدود ۳۰ درصد در هر سانس افزایش پیدا کرده است. ۱۱ دقیقه پس از شروع بلیت‌فروشی، ظرفیت تمام سانس‌های پرمخاطب تکمیل شد و تا یک ساعت بعد، در مجموع ۸۰ هزار قطعه بلیت به فروش رسید. این استقبال فوق‌العاده که قابل پیش‌بینی هم بود، دست‌اندرکاران جشنواره را به این فکر انداخته که بخشی از بلیت‌های سازمانی را نیز به مردم اختصاص دهند. در سی‌وهفتمین دوره جشنواره ۷ هزار و ۲۲۹ صندلی و در این دوره ۹ هزار و ۳۸۲ صندلی در هر سانس، پذیرای مخاطبان جشنواره فجر در تهران است. در تهران ۳۵ سالن سینما فیلم‌ها را برای مردم نمایش می‌دهند. تا صبح دیروز از مجموع ظرفیت ۱۱۹ هزار بلیت، حدود ۱۰۵ هزار بلیت به فروش رسیده بود و بعید به نظر می‌رسد تا پایان زمان پیش‌فروش، بلیتی باقی مانده باشد. پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره، تا ساعت ۱۸ امروز در سایت سینماتیکت ادامه دارد.

گفتنی است تحریم جشنواره فیلم فجر، نه فقط در میان مردم بلکه در میان هنرمندان نیز به نتیجه چندانی نرسید و به جز یک فیلم مستند، هیچ تهیه‌کننده‌ای حاضر نشد فیلم خود را از جشنواره بیرون بکشد؛ اقدامی که طبیعی هم به نظر می‌رسید. به هر حال سینماگران تنها چند بازیگر نقش اول نیستند و عوامل زیادی برای تولید یک فیلم در کار هستند. آن‌ها حاضر نیستند برای پویشی که عقبه‌ای ندارد، زحمات خود را هزینه کرده و دیده نشوند. در سال‌های اخیر تقریباً هیچ فیلم غیرکمدی که موفق به راهیابی به جشنواره فجر نشده، نتوانسته است در گیشه به موفقیت برسد. مسیر دیده شدن فیلم‌های سینمایی جدی، بدون تردید از جشنواره می‌گذرد.

زمزمه‌ها برای بازگشت

در این میان و پس از بازگشت برخی از گروه‌های نمایشی به رقابت جشنواره تئاتر فجر، بازار انصراف از تحریم داغ شده است. شنیده شده دو سینماگر سرشناس که جشنواره را تحریم کرده‌اند، به دنبال بازگشت به رقابت و داوری کارشان در جشنواره هستند. گفته می‌شود یکی از این دو چهره باسابقه، بازیگری است که شانس اول دریافت یکی از جوایز بازیگری امسال است و به دلیل آن که فهمیده رقبای چندان قدری ندارد، نمی‌خواهد سیمرغ را از دست بدهد. ظاهراً تهیه‌کننده فیلم نیز با این تصمیم موافق است ولی هنوز به تصمیم نهایی درباره چگونگی بازگشت به رقابت نرسیده‌اند.

منبع: روزنامه خراسان

کد خبر 406975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.