خانه‌های فضایی آینده از قارچ ساخته می‌شود

محققان ناسا طرحی برای ساخت ایستگاه در ماه و مریخ ارائه کرده‌اند که در آن از قارچ استفاده می‌شود.

به گزارش ایمنا، محققان ناسا به تازگی طرح جدیدی برای ساخت خانه های فضایی پیشنهاد کرد اند؛ این روش حتی به ساخت خانه‌های محافظ محیط زیست روی زمین نیز کمک می‌کند. در این طرح اولیه برای ساخت ایستگاه در ماه و مریخ روی مسیلیوم قارچ، تمرکز کرده است؛ مسیلیوم قسمت رویشی قارچ محسوب می‌شود که از انبوه شاخه‌های نخی شکل تشکیل شده است. با کمک مسیلیوم می‌توان ساختارهایی پیچیده با دقت بالا ساخت.

محققان مرکز Ames Research Center ناسا در کالیفرنیا مشغول طراحی درباره آینده‌ای هستند که در آن فضانوردان و کاشفان فضایی می‌توانند یک ایستگاه کوچک را همراه خود به فضا ببرند؛ این ایستگاه از موادی سبک با قارچ‌ها تشکیل شده است.

لین راتچاید، محقق ارشد این پروژه در مرحله اولیه می‌گوید: در حال حاضر  ایستگاه‌هایی که برای مریخ طراحی می‌شود شبیه لاک یک لاک پشت است و فضانوردان باید خانه‌هایشان را پشت خود حمل کنند. این نقشه‌ای قابل اعتماد بوده، اما هزینه‌های انرژی آن بسیار کلان است. در طرح جدید ما می‌توان مسیلیوم را طوری هماهنگ کنیم تا زمانی که فضانوردان به مقصد می‌رسند، خانه نیز ساخته شده باشد.

طبق این پروژه فضانوردان می‌توانند خانه‌هایی کوچک و ساخته شده از مواد سبک را به دنیاهای ناشناخته حمل کنند. هنگامی‌که فضانوردان در مقصد فرود می‌آیند، ساختار مذکور را باز کرده و به قارچ‌ها آب می‌دهند. قارچ‌ها دور چارچوب می‌رویند و یک سازه کامل به وجود می‌آورند؛ از سوی دیگر این مواد محیط مریخ را آلوده نمی‌کنند. لایه سیانوباکتری می‌تواند آب تولید کند و به وسیله فتوسنتز، اکسیژن برای فضانوردان ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 406971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.