سالم‌ترین روغن‌ها برای کاهش درد آرتروز

مصرف بعضی روغن‌ها نقش موثری در کاهش دردهای ناشی از آرتروز و آرتریت روماتوئید دارد.

به گزارش ایمنا، آرتریت یک فرایند التهابی است و از آنجا که روغن‌های سالم غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ است، می‌تواند فرایندهای التهابی و دردهای ناشی از آن‌ها را در بدن کاهش دهد.

روغن زیتون: روغن زیتون حرارت دیده نشده، یک منبع عالی از پلی فنول‌ها برای مبارزه با التهاب است و آنتی اکسیدان‌های موجود در آن به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند؛ مصرف روزانه روغن زیتون و افزودن آن به سالاد، نان یا سبزیجات برای فرد مبتلا به آرتریت مفید است.

روغن آووکادو: این روغن سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده برای کاهش نشانگرهای التهاب در خون از جمله سطح پروتئین واکنشی سی است. سطح پروتئین واکنشی سی در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید به شدت افزایش می‌یابد؛ روغن آووکادو مانند روغن زیتون دارای خواص قدرتمند آنتی اکسیدانی است.

روغن کانولا: بعد از روغن زیتون، روغن کانولا، سالم‌ترین روغن در میان چربی‌ها برای مبارزه با التهاب در بعضی از انواع آرتریت است. این روغن در برابر نور مقاوم بوده و تغییرات پراکسیدی آن در مقایسه با روغن‌های دیگر تقریباً صفر است.

روغن گردو: گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ شناخته شده با نام اسید آلفالینولنیک است. خواص گردو و روغن گردوی تصفیه نشده مشابه است و نقش موثری در کاهش دردهای ناشی از التهاب و کاهش التهاب مفاصل دارد. آنتی اکسیدان های موجود در روغن گردو با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و از آسیب سلول‌ها جلوگیری می‌کند.

روغن ماهی: این روغن برای درمان عارضه التهاب مفصلی مفید بوده و استفاده بلند مدت از آن در کاهش و یا حتی پیشگیری از دردهای ناشی از آرتریت موثر است. درمان آرتریت با روغن ماهی ممکن است چندین روز، چند هفته و یا حتی چند ماه طول بکشد تا نتایج مثبت آن بروز کند.

منبع: آوای سلامت

کد خبر 406960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.