تفکیک از مبدا ۱۰ درصد زباله‌های کاشان

معاون خدمات شهری شهردار کاشان گفت: ۱۰ درصد زباله‌های تولیدی در شهر کاشان توسط شهروندان کاشانی تفکیک از مبدا می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا خالدی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف این معاونت آموزش و فرهنگسازی برای جمع‌آوری و بازیافت پسماندهای سطح شهر کاشان است، اظهار کرد: این آموزش‌ها به‌صورت پایلوت از شهرک خاتم الانبیا (ص) کاشان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش پرورش کاشان شروع شده است.

وی از برگزاری جشنواره شهروندی بازیافت و پسماند در شهر کاشان خبر داد و عنوان کرد: این جشنواره با عنوان "زیستاک" مخصوص دانش آموزان ابتدایی و دبیرستان سطح شهر کاشان برگزار می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کاشان با اشاره به برگزاری این جشنواره در پنج حوزه تفکیک از مبدٱ، زباله روز، شیرابه، مدیریت کاهش پسماند و حذف نایلون تصریح کرد: جشنواره شهروندی زیستاک از ابتدای بهمن ماه سال جاری به مدت ۱۸ روز با مشارکت آموزش و پرورش و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار می‌شود.

خالدی با بیان اینکه مدیریت در مصرف نخستین گام در کاهش پسماند و زباله در شهر است، خاطرنشان کرد: در کاشان روزانه بین ۱۴۰ تا ۱۴۵ تن زباله تولید می‌شود که حدود ۳۵ تن آن به دلیل بازآوری نشدن و بازیافت دفع می‌شود.

وی با اشاره به جمع‌آوری حدود هشت تن از زباله‌های سطح شهر توسط کیوسک‌های تعبیه شده خاطرنشان کرد: از مجموع زباله‌های جمع‌آوری شده در روز حدود ۶۵ درصد آن قابلیت بازیافت دارد که تبدیل به کود کمپوست می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار کاشان با بیان اینکه بیش از ۱۰ درصد زباله‌های شهر کاشان توسط شهروندان کاشانی تفکیک از مبدا می‌شود، تاکید کرد: همکاری بیش از پیش شهروندان کاشانی در تفکیک و جداسازی زباله‌های خشک و تر علاوه بر حفظ محیط زیست نقش موثری در بازآوری و بازیافت بهتر زباله‌ها دارد.

منبع: مهر

کد خبر 406956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.