امنیت شغلی دهیاران روستاهای بخش مرکزی اصفهان تامین شود

نماینده شهرستان اصفهان در شورای اسلامی استان گفت: روستاهای بخش مرکزی اصفهان با ظرفیت بالا توسط دهیاری اداره می‌شود که اگر قرار است دهیاری‌ها باقی بماند به وضع آنها به صورت جدی توجه شود و امکانات لازم در اختیارشان قرار گیرد.

حسنعلی مبینی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بهتر است معاونت امور روستایی در درجه بندی دهیاری‌ها تجدیدنظر کند چرا که دهیاری‌های کوچکی داریم که درجه بالا دارند اما برخی دهیاری‌های بزرگ از درجه لازم برخوردار نیستند.

وی در خصوص لزوم توجه به امنیت شغلی دهیاران، تصریح کرد: نباید به نحوی اهرم‌های نظارتی محدود باشد که اگر دهیاری بعد از ۱۵ سال فعالیت اجرایی خطایی مرتکب شد مجبور به حذف او شویم چرا که این افراد جوانی خود را در این کار گذرانده‌اند و قطعا تجارب خوبی دارند و با یک خطا نباید آنها را به راحتی حذف کرد.

نماینده شهرستان اصفهان در شورای اسلامی استان با بیان اینکه بسیاری از روستاها از برخی شهرها بزرگتر هستند، افزود: در شرق اصفهان منطقه اصفهانک بیش از ۱۰ هزار جمعیت دارد اما با دهیاری اداره می‌شود و این دهیار که هیچ نیرو و امکاناتی ندارد باید این منطقه بزرگ را اداره کند که قطعا در چنین وضعیتی ممکن است تخلف صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه روستاهای بخش مرکزی اصفهان با ظرفیت بالا توسط دهیار اداره می‌شود، گفت: اگر دهیاری‌های این مناطق قرار است دهیاری باقی بماند به وضع آنها به صورت جدی توجه شود و امکانات لازم و عوامل اجرایی و فنی در اختیار دهیار قرار بگیرد و ایجاد امنیت شغلی برای آنها هم مورد توجه قرار بگیرد.

مبینی‌نژاد با اشاره به اینکه با وجود داشتن معاونت امور روستایی باید حضور بنیاد مسکن کمرنگ‌تر شود، افزود: در زمانی که این معاونت وجود نداشت بنیاد مسکن می‌توانست فعالیت بیشتری داشته باشد اما امروز باید دایره فعالیت‌های آن محدودتر شود و به دهیاری‌ها یا معاونت امور روستایی اجازه فعالیت بیشتری داده شود.

کد خبر 406953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.