ارتقای شاخص‌های توسعه در ۳۱ شهر کشور

دبیر ستاد ملی توسعه شهرستان‌های کمتر توسعه یافته در معاون امور عمرانی وزارت کشور از برنامه‌های این وزارت و به‌یژه معاونت امور عمرانی آن برای ارتقای شاخص‌های توسعه در ۳۱ شهرستان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اسمعیل زیارتی نصرآبادی با اشاره به نقش و جایگاه والای مردم در فرآیند توسعه به عنوان هدف و وسیله توسعه، اظهار کرد: مسئولان باید زمینه حضور موثر و مسئولانه مردم را در تمام برنامه‌های توسعه‌ای فراهم کنند.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار بدون مشارکت مسئولانه،  موثر و همه‌جانبه مردم محقق نخواهد شد، تاکید کرد: نقش دستگاه‌های دولتی بیشتر تسهیل‌گری و سرعت‌دهنده به برنامه‌های توسعه‌ای است.

دبیر ستاد ملی توسعه شهرستان‌های کمتر توسعه یافته در معاون امور عمرانی وزارت کشور با تاکید بر ضرورت ایجاد منابع درآمدی پایدار، خاطرنشان کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور آماده واگذاری تسهیلات ارزان قیمت به طرح‌های درآمدزا و مبتنی بر قابلیت‌ها و مزیت‌های نسبی و رقابتی است.

زیارتی‌نصرآبادی با اشاره به اهداف و برنامه‌های وزارت کشور و به‌یژه معاونت امور عمرانی برای ارتقای شاخص‌های توسعه در ۳۱ شهرستان هدف، تصریح کرد: امیدواریم با اجرای برنامه‌های سند توسعه شهرستان در گام نخست شاخص‌های توسعه این مناطق را به میانگین استان و در گام بعدی به میانگین کشوری نزدیک کنیم.

وی اظهار کرد: لازم است مسئولان ضمن حذف فرآیندهای اداری زاید و تسهیل فرآیندها، زمینه حضور سرمایه‌گذران و رونق اقتصادی منطقه را فراهم کنند.

کد خبر 406947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.