انصراف از لیگ قهرمانان درست نیست/ انتقال قلعه نویی به تیم ملی با اجبار عملی می شود

یک کارشناس فوتبال گفت: حضور پیدا نکردن تیم های باشگاهی ما باعث می شود مثل فوتبال کویت که به دلیل محرومیت به فوتبال درجه چهارم جهان تبدیل شده است، روبرو شویم. باید در صدد کسب رضایت مسئولین کنفدراسیون فوتیال آسیا باشیم نه اینکه با AFC رخ به رخ شویم.

محمود یاوری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن تاکید بر اینکه اتفاقاتی که برای سلب میزبانی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا صورت گرفته است، تحت تولیت فوتبال جهانی است، اظهار کرد: مسئولین آسیایی نمی دانند که کشور ما در حالت عادی است و مشکلی در کشور وجود ندارد؛ اطلاعات نادرست باعث تصمیم گیری اشتباهشان می شود. اعمال نفوذ کشورهای عربی در کنفدراسیون فوتبال آسیا قابل اغماض و چشم پوشی نیست که همیشه برای تیم های ایرانی مشکل ساز است.

وی با تاکید بر اینکه انصراف تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا کار درستی نیست، گفت: باید تا آنجایی که امکان دارد رضایت مسئولین امر را فراهم کنیم و حتی اگر لازم شد، تضمین بدهیم. حضور پیدا نکردن تیم های باشگاهی ما باعث می شود مثل فوتبال کویت که به دلیل محرومیت به فوتبال درجه چهارم جهان تبدیل شده است، روبرو شویم.

کارشناس فوتبال ادامه داد: با تعلیق، فوتبال کشورمان فراموش خواهد شد. نهایتاً ما باید بپذیریم  AFC تولیت فوتبال آسیا را برعهده دارد و باید در صدد کسب رضایت مسئولین کنفدراسیون فوتیال آسیا باشیم نه اینکه با AFC رخ به رخ شویم.

وی با اشاره به اینکه باشگاه سپاهان روی قلعه نویی سرمایه گذاری کرده است، ادامه داد: باشگاه سپاهان هزینه های زیادی را متحمل شده است و روی قلعه نویی حساب ویژه ای باز کرده است. حق انتقال نه تنها برای امیر قلعه نویی بلکه برای هر مربی دیگری نیز وجود دارد؛ همانگونه که یحیی گل محمدی از شهرخودرو منتقل شد و فضای بازتری برای وی ایجاد شد.

یاوری با تاکید بر اینکه قلعه نویی به تعهداتش پایبند است، ادامه داد: انتقال قلعه نویی از سپاهان در صورتی انجام می شود که وی را مجبور به این کار کنند!

وی با اشاره به تجربیات خوب کربکندی در فوتبال ایران به ویژه ذوب آهن، تصریح کرد: وقتی باشگاه ذوب آهن کربکندی را به عنوان مدیر سازمان فوتبال خود بکار گیری کرده، شایسته است که در موارد متعدد با وی مشورت شود. جایی شنیدم که وی از رفتار آن‌هایی که با سرمربی جدید و بازیکنان ذوب آهن مذاکره کرده اند، مکدر است؛ این نوع برخوردها عواقب خوبی را در پی نخواهد داشت.

کد خبر 406945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.