حضور ۱۳۰ شرکت حوزه فناوری و ۵۰ استارتاپ در نمایشگاه شهر هوشمند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد گفت: در نهمین نمایشگاه شهر هوشمند ۱۳۰ شرکت حوزه فناوری و حدود ۵۰ استارتاپ حوزه مدیریت شهری حضور دارند.

شهریار آل‌شیخ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از جمله برنامه‌های جانبی نهمین نمایشگاه شهر هوشمند که همزمان با بیست و دومین نمایشگاه الکامپ برگزار شده، کارگاه مدل‌های بازاریابی اپلیکیشن‌های شهروندی، باشگاه شهروندی و استارتاپ‌ها، حکمروایی خوب شهری در شهرهای هوشمند، بررسی اپلیکیشن های شهروندی «چگونه یک اپلیکیشن بسازیم» و شهروند هوشمند است که با حضور کارشناسان و افراد علاقه‌مند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نشست تخصصی شهرهای هوشمند (از سیاست‌گذاری تا اجرا) نیز از دیگر برنامه‌های جانبی نهمین نمایشگاه شهر هوشمند است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد تصریح کرد: در این نمایشگاه که از اول تا چهارم بهمن ماه دایر است، اپلیکیشن "شهر من" رونمایی  شد.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ شرکت حوزه فناوری و حدود ۵۰ استارتاپ حوزه مدیریت شهری در نهمین نمایشگاه شهر هوشمند حضور دارند، تاکید کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه توسعه تبادل بین حوزه‌هایی که زیرساخت و داده ارائه می‌دهند با مجموعه استارتاپ‌های خدمات هوشمندسازی است.

آل‌شیخ افزود: در نمایشگاه شهر هوشمند ارتباط مستقیمی بین شرکت‌ها و مدیران برقرار می‌شود و شرایط تسریع انجام پروژه‌ها فراهم می‌آید.

وی ادامه داد: حضور پررنگ شرکت‌های استارتاپی در نمایشگاه سال گذشته باعث رونق نمایشگاه بود و بسیاری از آنها با بازار هدف و رقبای خود آشنا شدند و امسال نیز این نمایشگاه با حضور استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شده‌ است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد گفت: در نهمین نمایشگاه شهر هوشمند زیرساخت‌های داده و ارتباطی را در معرض دید افراد قرار می‌دهیم تا مجموعه‌های بخش خصوصی از آن استفاده کرده و بتوانند به واسطه این زیرساخت‌ها خدمات را برای شهروندان توسعه دهند.

وی با بیان اینکه مرکز نوآوری مشهد فعال شده است، اظهار کرد: با وجود احداث کارخانه نوآوری مشهد، شتاب دهنده‌ها از این ظرفیت ها استفاده کنند، البته شهرداری مشهد به طور مستقیم با استارتاپ‌ها ارتباط کاری ندارد، بلکه چالش‌های شهری و مسایل را مطرح می‌کند تا آنها راه‌حل‌هایی را برای رفع مسایل شهری ارایه کنند.

آل‌شیخ در خصوص راه‌اندازی سامانه فاش در شهرداری مشهد، گفت: در راستای شفافیت و نظارت مردم برعملکرد مدیریت شهری سامانه فاش راه‌اندازی شد و قرادادها با رقم و اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها در آن بارگذاری و به دنبال آن اطلاعات سفرهای خارجی مدیران شهری نیز برای اطلاع مردم در سامانه گذاشته شد که مورد استقبال مردم و رسانه‌ها قرار گرفت.

کد خبر 406942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.