نباید هیچ واحد تولیدی فعالی به دلیل مطالبات بانکی تعطیل شود

مدیرعامل بانک ملت دیدار با تاکید بر توجه بانک‌ها به حل مشکلات فعالان اقتصادی و صنایع کشور، گفت: به شعب بانک ملت در سراسر کشور دستور داده شده که از تعطیل شدن واحدهای تولیدی به علت کاهش میزان سرمایه در گردش جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد بیگدلی صبح امروز چهارشنبه_دوم بهمن‌ماه_ در نشست صمیمی با استاندار اصفهان با اشاره به فعالیت های بانک ملت در این استان، اظهار کرد: نباید هیچ واحد تولیدی فعالی به دلیل مطالبات تسهیلات بانکی تعطیل شود و حمایت از واحد های خدماتی و بازرگانی نیز در دستور کار بانک ملت قرار دارد.

وی با تاکید بر توجه بانک ها به حل مشکلات فعالان اقتصادی و صنایع کشور، افزود: به شعب بانک ملت در سراسر کشور دستور داده ایم که از تعطیل شدن واحد های تولیدی به علت کاهش میزان سرمایه در گردش جلوگیری کنند.

مدیرعامل بانک ملت اضافه کرد: رونق تولید با پول امکان‌پذیر است و منابع پولی در دست بانک ها است. بانک ملت آمادگی دارد واحدهای تولیدی استان اصفهان را در تامین سرمایه در گردش یاری و مساعدت کند.

توجه کم به واحدهای صنعتی- اقتصادی اصفهان در بودجه

استاندار اصفهان نیز در این نشست گفت: بر اساس آمار اقتصادی ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت‌، ۹۱ درصد واحدهای قطعه سازی کشور در استان اصفهان قرار دارد.

عباس رضایی اظهار کرد: تاکنون اقدامات مناسبی از سوی بانک ملت برای حل مشکلات صورت گرفته و سطح انتظارات استانداری اصفهان از این بانک بیشتر است.

وی افزود: توجه به واحدهای صنعتی- اقتصادی استان اصفهان در بودجه و مسائل بانکی کم است و علت این کمبود توجه، گمان مدیران به توسعه یافتگی کامل این استان است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه راهکار های مورد نیاز فعالان صنعتی کشور در شرایط کنونی جنگ اقتصادی باید بررسی شود، تصریح کرد: باید مشکلات فعالان اقتصادی در برهه حساس کنونی را درک کرده و آنها را در معضلات‌شان یاری کنیم و کارگروه تسهیل و رفع موانع رونق تولید، نسخه مناسبی است که نظام برای حل مشکلات اقتصادی پیچیده است.

رضایی با تاکید بر افزایش حمایت بانک ملت از فعالان اقتصادی استان اصفهان، اضافه کرد: بزرگ ترین مشکل مردم اصفهان در خصوص تامین منابع آبی است و چند طرح مناسب برای رفع مشکلات این حوزه در دست اقدام است.

وی ادامه داد: پروژه بهشت آباد، سامانه دوم تامین آب استان اصفهان، قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران و قطارهای حومه‌ای اصفهان-نجف آباد و اصفهان-شاهین شهر از جمله پروژه های مهم اقتصادی در این استان است که هیچ مشکل قانونی در آنها وجود ندارد و به دنبال سرمایه گذار برای تامین مالی آنها با راهکار ها و قواعد از پیش تعیین شده هستیم.

مجموع مصارف بانک ملت در اصفهان، ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است

احمد مرادی، مدیر امور شعب بانک ملت در استان اصفهان نیز با بیان اینکه بیش از سه چهارم مصارف اعتباری شعب بانک ملت در استان اصفهان در حوزه های تولید و اشتغال است، گفت: بخشودگی ۱۱۰ میلیارد تومانی برای بدهکاری سنگین ذوب آهن اصفهان به بانک ملت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مجموع مصارف اعتباری شعب بانک ملت در استان اصفهان، ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است و تلاش می‌کنیم تا تسهیلات بیشتری برای کمیته امداد و بهزیستی در نظر بگیریم.

کد خبر 406940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.