مشکلات مرکز دفع زباله حلقه دره کرج رفع می‌شود

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با تاکید بر اینکه تاکنون اقدامات بسیاری خوبی در مرکز دفع زباله حلقه در حال انجام است، گفت: مشکلات مرکز دفع حلقه دره به زودی رفع می‌شود.

حسین روستایی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پس از بررسی‌هایی که در مرکز پردازش دفع حلقه دره انجام دادیم ، با چند آسیب جدی در این مرکز مواجه شدیم که یکی از آنها بوی نامطبوع به دلیل استاندارد نبودن فرایندها و فعالیت‌های انجام شده و حجم بسیار بالایی از شیرآبه‌هایی است که طی سالیان گذشته در آنجا ذخیره شده بود و بوی نامطبوع آن باعث ناراحتی و شکایت اهالی منطقه مسکونی همجوار بود.

وی ادامه داد: راهبری بسیار ضعیف بخش خصوصی در سالیان گذشته باعث شده بود تا بالغ بر ۱۰ هزار سرویس پسماند فسادپذیر در محوطه کارخانه دپو شود که این مسئله از علت‌های اصلی انتشار بوی نامطبوع در منطقه بود.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان ایکه از ابتدای آذرماه امسال فعالیت کارخانه را به صورت موقت تعطیل کردیم ، افزود: با بسیج امکانات توانستیم تاکنون بالغ بر سه هزار تن سرویس پسماند را از آنجا جمع آوری، منتقل و دفن کنیم اکنون پیش بینی می‌شود مابقی آن هم تا پایان امسال جمع آوری و دفن شود.

وی عنوان کرد: بهسازی و تعمیرات اساسی کارخانه در بخش تاسیسات و تجهیزات به طور همزمان انجام می‌شود تا آسیب‌های وارده به آن سریع‌تر رفع شود.

روستایی افزود: پیش بینی می‌شود در ماه جاری کارخانه دوباره فعال و با رویکرد و فرآیند جدید به بخش خصوصی واگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: خط ۵۰۰ تنی پردازش توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد و ظرفیت کارخانه کمپوست از ۵۰۰ تن به یک هزار تن در روز افزایش می‌یابد تا حجم عظیمی از پسماندهای ورودی به مرکز حلقه دره از طریق کمپوست مدیریت شود.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اظهار کرد: در بحث مدیریت پسماند، تمهیدات خاصی برنامه ریزی و اجرای آن از شهریورماه آغاز شده است و در این طرح تمامی پسماندهایی که در سالیان گذشته به صورت روباز بود، برای جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع روی آن با خاک کاملا پوشانده شد و این اقدام تا ماه گذشته ادامه داشت.

وی اضافه کرد: اکنون هر زباله‌ای که روزانه وارد سایت می‌شود همان روز روی آن با خاک پوشانده می‌شود و از این بابت هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

روستایی ساخت تصفیه خانه شیرآبه محل دفع زباله را یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران و خواسته مردمی در زمینه کاهش اثرات زیست محیطی دانست و افزود: ساخت تصفیه خانه محل دفن با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال تا پایان سالجاری آغاز و امیدواریم تا حدود یک سال به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: طبق رویکرد سازمان مدیریت پسماند کرج، تاسیساتی احداث می‌شود که با یک هزینه راهبری بسیار پایین و عملکرد فنی قابل قبول، معضل شیرآبه حلقه دره در کوتاه ترین زمان رفع شود.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اظهار امیدواری کرد: بهسازی وضعیت موجود مرکز دفع و استاندارسازی آن تا ۶ ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

به گزارش ایمنا، حلقه دره مرکز دفن زباله استان البرز است که ۱۵۳ هکتار مساحت دارد و روزانه در حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ تن زباله را در خود جای می‌دهد.

کد خبر 406939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.