قانونی شدن دریافت عوارض شهرداری از مسافران تاکسی

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌ گفت: تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند عوارض شهرداری را از مسافران بگیرند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، مرتضی ضامنی با اشاره به دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر فعالیت تاکسی‌های هوشمند، اظهار کرد: طبق این دستورالعمل مقرر شد که شرکت‌ها به منظور استفاده از زیرساخت‌های شهری در قالب بهای خدمات ۱.۵ درصد از هزینه هر سفر را به شهرداری شهر مربوطه پرداخت کنند.

وی افزود: تامین این مبلغ در اختیار شرکت‌ها است و می‌توانند از منابع خود و یا دریافت از مسافر پرداخت کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری ادامه داد: اگر در شهری شورای شهر و شهرداری شهر مربوطه بنا دارند که این مبلغ را نگیرند، قاعدتا باید آن را در شورای شهر مصوب و فرایند لازم را طی کنند. طبق دستورالعمل به منظور بهای خدمات و استفاده از زیرساخت‌های شهری، شرکت‌ها موظف شدند که عوارض ۱.۵ درصدی را پرداخت کنند.

ضامنی گفت: اینکه آیا مسافران باید این مبلغ را بپردازند یا خبر در اختیار خود شرکت‌ها است. آن‌ها می‌توانند از محل شارژی که دریافت می‌کنند، اضافه دریافت از مسافر و یا هر دو روش استفاده کنند؛ چگونگی پرداخت این عوارض توسط خود شرکت‌ها برنامه‌ریزی و به شهرداری شهر مربوطه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه باید ۱.۵ درصد از بهای کل هر سفر، بابت عوارض پرداخت شود، درباره چگونگی طرح شکایات مردمی بابت افزایش هزینه سفرها خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از طریق اصناف، شهردری و تعزیرات شکایات احتمالی خود را مطرح کنند.

کد خبر 406938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.