هدف بهزیستی توسعه شیرخوارگاه‌ها نیست

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هدف ما توسعه شیرخوارگاه‌ها نیست هدف ما توسعه مراکز شبه خانواده است زیرا امید داریم کودکان به خانواده ها سپرده شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی سازمان بهزیستی در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت: "دکتر «وحید قبادی دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور در بازدید از شیر خوارگاه امام علی‌(ع) به عنوان تنها شیر خوارگاه استان البرز با اشاره به اینکه از مجموع ۳۴ شیرخوارگاه در کل کشور، چهار شیرخوارگاه به صورت مشارکتی خیرین و بهزیستی اداره می‌شود، گفت: شیرخوارگاه امام علی(ع) تنها شیرخوارگاه استان البرز نیز جزء این چهار شیرخوارگاه است.

وی ادامه داد: کودکان مقیم در شیرخوارگاه ها زبان بیان ندارند اما حقوقی دارند که این موضوع مسئولیت خدمتگزاران به این کودکان را چند برابر می‌کند. هدف ما توسعه شیرخوارگاه ها نیست هدف ما توسعه مراکز شبه خانواده است زیرا امید داریم کودکان به خانواده ها سپرده شوند. در حال حاضر ۲۶ هزار کودک دارای سرپرست غیر موثر و فاقد سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند که ۱۰ هزار نفر از این کودکان در مرکز شبانه روزی دولتی و ۱۶ هزار کودک در خانواده های جایگزین زندگی می کنند.

رئیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: سیاست سازمان چنین است که ۹۳درصد از تصدی گری کارهای اجرایی را به شرکای اجتماعی سپرده و انرژی خود را صرف برنامه ریزی و نظارت کرده و پتانسیل و ظرفیت موجود را در تحقق این هدف بکارگیری کنیم و در این بین باید تامین پرسنل شیر خوارگاه ها را نیز در نظر داشته باشیم .

وی با بیان اینکه ماه‌های آینده مبلغ یارانه کودکان مراکز شبه خانواده را به مراکز توانبخشی نزدیک می‌کنیم و این اقدامات در حال حاضر بر مبنای افزایش بودجه است، اضافه کرد: یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی معلولین و سالمندان و بیماران روانی مزمن و معلولین جسمی حرکتی که حدود ۴۷ هزار نفر در کل کشور هستند در دی ماه ۹۷ ، مبلغ۶۴۰ هزار تومان بود در آبان ۹۸ این مبلغ به ۹۲۰ هزار تومان و برای افراد مجهول الهویه به یک میلیون و صد و چهل هزار تومان افزایش پیدا کرد.

قبادی تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد پرداخت سازمان بهزیستی الکترونیکی و بر اساس کد ملی روی کارت بانکی شارژ می‌شود و بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در حال حاضر برای موضوع مستمری و یارانه ها و برنامه های مختلف پرداخت می‌شود."

کد خبر 406927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.