سالانه ۱۱۰ میلیارد ریال در بخش خدمات شهری سمنان هزینه می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار سمنان از اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال در سال به فعالیت‌های شهرداری در این بخش خبر داد.

جواد نجاریانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به هزینه ۱۱۰ میلیارد ریالی شهرداری سمنان در سال‌جاری در حوزه خدمات شهری، اظهار کرد: برای کاهش هزینه‌ها نیز اقداماتی همچون خریداری کالاهای با کیفیت، حمل مکانیزه زباله، تغییر سیستم آبیاری فضای سبز از سنتی به قطره‌ای انجام شده است و با مشارکت فعال شهروندان در حفظ و نگهداشت اموال عمومی شهر و اقداماتی همچون تفکیک زباله، می‌توانیم شاهد کاهش چشمگیر هزینه‌ها در حوزه‌های مختلف خدمات شهری باشیم.

وی افزود: مشارکت شهروندان در فعالیت‌های شهری، ضامن توسعه و بهره‌وری خدمات شهری است و این مسئله می‌تواند رضایت‌مندی شهروندان از مدیریت شهری و مشروعیت و مقبولیت آن‌ها را به ارمغان آورد.

معاون خدمات شهری شهردار سمنان با بیان اینکه شرکت‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد شهری از جمله مجموعه‌های یاری‌رسان جهت مشارکت شهروندان در مدیریت شهری هستند، تصریح کرد: این مجموعه‌ها در راستای تحقق مدیریت پایدار شهری، می‌توانند موثر باشند.

نجاریانی گفت: شهروندان با پرداخت عوارض و ایفای نقش فعال در حفظ و نگهداری تاسیسات شهری، می‌توانند گام بزرگی در راستای بهبود محیط شهری بردارند.

وی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های در دست اجرای سال ۹۸ شهرداری سمنان در حوزه خدمات شهری، گفت: خرید مجموعه‌های بازی پلی‌اتیلن استاندارد و کف‌پوش، تامین روشنایی معابر و پارک‌ها، نصب پلاک کدپستی، تامین سیستم فیلتراسیون و پمپاژ آبیاری قطره‌ای پارک کومش، اجرای سیستم آب خام و انتقال پساب تصفیه شده شهرستان مهدی‌شهر برای آبیاری این پارک از برنامه‌های در دست اقدام این معاونت است.

معاون خدمات شهری شهردار سمنان با اشاره به وجود معضل سد معبر در این شهر، عنوان کرد: به منظور اجرا و ساماندهی بار فروش‌ها و برطرف کردن سد معبر، نظارت و گشت‌های مستمر شهری به صورت مداوم و شبانه‌روزی در جریان است. 

نجاریانی با تاکید بر اهمیت مدیریت بحران در حوزه خدمات شهری و کاهش و پیشگیری از خسارات احتمالی در زمان وقوع حوادث اقدامات، تصریح کرد: اقدامات لازم جهت شناسایی نقاط حادثه خیز در زمان بارندگی و رفع آبگرفتگی در آنهابا همکاری کارگروه مدیریت سیلاب‌های شهری مدیریت بحران شهرداری انجام گرفت و اقدام لازم جهت به‌روزرسانی مطالعات مدیریت روان‌آب‌های سطحی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: اعمال و حرکات نامناسب برخی مانند شکستن شاخه درختان، دیوار نویسی، آسیب به ایستگاه های حمل و نقل درون‌شهری، تخریب پایه چراغ‌های روشنایی و المان‌های زیبای شهر هر سال هزینه‌های هنگفتی را برای ترمیم و بازسازی وسایل و متعلقات عمومی شهر برای شهرداری در بر دارد و شهروندان باید آگاهسازی شوند تا مسئولیت بیشتری در قبال حفظ اموال عمومی و حفظ فضای شهری داشته باشند.

معاون خدمات شهری شهردار سمنان گفت: مشارکت مردمی، درآمد پایدار شهرداری، استفاده از نیروهای متخصص، همکاری های برون سازمانی و تعاملات سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان از راهکارهای ارتقا سطح خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان است.

نجاریانی با اشاره به واگذاری امور خدمات شهری به بخش خصوصی و بیان مزایا و معایب آن، تصریح کرد: برون‌سپاری به عنوان یکی از ابزارهای توسعه سازمانی و ارتقای بهره‌وری در قالب کوچک‌سازی بدنه دستگاه‌های اجرایی در سال‌های اخیر مورد توجه همه ارگان‌ها بوده است، زیرا این اقدام باعث بالا بردن راندمان فعالیت و کاهش نیروی انسانی، کاهش هزینه‌ها، افزایش راندمان کیفی پروژه‌ها و نتایج مطلوب و مثبتی در مدیریت شهری می‌شود، البته از معایب آن می‌توان به گره خوردن بخشی از کار به توان مالی بخش خصوصی که گاهی به تعطیلی  یا نیمه‌کاره رها شدن پروژه‌های شهری منجر می‌شود، اشاره کرد.

کد خبر 406923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.