نهضت آسفالت تبریز به ۹۰ هزار تن رسید

رئیس کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر هزینه شده و حدود ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز لازم است تا معابری که آسفالت اساسی نیاز دارند، بهسازی آن انجام شود.

علی آجودان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص نهضت آسفالت در کلانشهر تبریز اظهار کرد: در دوره چهارم شورای شهر تبریز به دلیل آنکه آسفالت معابر دغدغه جدی شهروندان بود، عملیات بهسازی آسفالت از طریق مزایده به پیمانکاران واگذار می‌شد.

وی افزود: با بررسی‌هایی که انجام شد، فساد شدیدی را دربین این پیمانکاران دیدیم به شکلی که مواد زائدی به قیرها می‌افزودند تا چگالی آسفالت بالا رفته و توناژ آن بیشتر شود اما در نتیجه کیفیت آسفالت پایین می‌آمد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه این آسفالت وقتی استفاده می‌شد با چندبار بارش باران و برف ازبین می‌رفت زیرا پیمانکار به دنبال درآمدزایی خود بود، تصریح کرد: مردم با وجود آنکه در دوره قبل آسفالت زیادی در معابر شهری اجرا شد به دلیل آنکه در فاصله یک یا دو سال این آسفالت ازبین می‌رفت، از وضعیت موجود به شدت ناراصی بودند.

وی ادامه داد: شورای شهر پنجم پیشنهاد داد که در تولید آسفالت، یک کارخانه ۱۶۰ تنی تمام مکانیزه توسط شهرداری خریداری و راه‌اندازی شود.

آجودان‌زاده اضافه کرد: در دوره چهارم شورا، هر تن قیر ۴۸۰ هزار تومان بود که این رقم در ابتدای دوره پنجم ۱۰ برابر شد؛ هر متر مربع آسفالت نیز ۱۳۵ هزار تومان برای شورای چهارم تمام می‌شد اما در دوره پنجم این مبلغ به ۴۸۵ هزار تومان رسید؛ به همین دلیل شرایط برای فعالیت شورای حاضر سخت بود.

وی خاطرنشان کرد: با این حال صرفه‌جویی و مدیریت هزینه را در دستورکار قرار دادیم تا اگرچه میزان تولید کم شده و روند کار کند می‌شود، حداقل آسفالت باکیفیتی تولید کنیم که ماندگاری آن تا ۱۰ ساله تضمین شود.

رئیس کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه براساس این تفکر نهضت آسفالت در سال دوم آغاز و ۸۰ میلیارد تومان بودجه برای آن تخصیص داده شد، افزود: اولویت آسفالت با بزرگراه‌ها، شریان‌های ورودی شهر و مسیرهای متصل به مکان‌های پر رفت‌وآمد شهری بود که این نهضت آسفالت در بازدیدهای اخیر روند خوبی را طی می‌کرد.

وی گفت: بنا به گزارش معاونت فنی عمرانی شهرداری، تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت معابر هزینه شده و حدود ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز لازم است تا معابری که آسفالت اساسی نیاز دارند، بهسازی آن انجام شود.

آجودان‌زاده با بیان اینکه تاکنون ۹۰ هزار تن آسفالت در خیابان‌های شهر استفاده شده است، اظهار کرد: یکی از مشکلات تبریز مسیرهای بی‌آرتی بود که آسفالت آن به‌طور کامل کنده شده بود؛ اصلاح بستر و کف‌سازی این مسیرها نیز با آسفالت پلیمری و آهکی انجام شد.

وی ادامه داد: بارش‌های شدید تبریز نهضت اسفالت را به کندی کشتنده اما پس از آنکه بارندگی‌ها به پایان رسید فعالیت در این زمینه از سر گرفته خواهد شد.

کد خبر 406921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.