پلی استیشن ۵ چه زمانی وارد بازار می‌شود؟

تصویر طرح اولیه کنسول پلی استیشن به تازگی منتشر شده است که از نظر ظاهری بسیار شبیه کنسول‌های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شکل ظاهری کنسول نسل نهم سونی، پلی استیشن ۵، به شکل حرف لاتین X درآمده است. چندین محفظه‌ برای تهویه هوا روی بدنه آن تعبیه شده که قوی‌تر از مدل‌های قبلی است، زیرا سیستم تهویه باید خیلی قوی باشد تا بتواند دمای این کنسول را کنترل کند. کنسول‌های نسل نهم از پردازنده و چیپ‌های گرافیکی فوق پیشرفته پشتیبانی خواهد کرد که هر کدام از این قطعات مقدار زیادی انرژی و دما تولید می‌کند.

همانطور که چندین ماه پیش مشخص شد کیت توسعه PS5 شکلی همانند حرف لاتین V دارد که در اختیار استودیوهای بازی‌سازی قرار گرفته است، اما در حال حاضر شاهد تولید کنسولی با یک طراحی دو لایه هستیم که از رو به رو شکل کلی دستگاه به حرف لاتین X شباهت بسیار دارد و به نظر می‌رسد که این طرح تلفیقی از طرح‌های قبلی است. چندین پورت USB نیز در این کنسول برای اتصال کنترلرهای DualShock طراحی شده است.

وظایفی مانند روشن کردن دستگاه، بیرون آوردن دیسک و امکانات ارتباطی دیگر  بر عهده چندین کلید است که در مجاورت این USBها قرار دارد. شرکت سونی اعلام کرده است که پلی استیشن ۵ دارای یک درایو دیسک برای اجرای بازی‌های فیزیکی و بلوری‌های 4K خواهد بود. دیسک‌های پلی استیشن ۵ دارای ظرفیت ۱۰۰ گیگابایت و دسته بازی دارای اسپیکر و پورت USB-C بهبود یافته است.

 به نظر می‌رسد کنسول پلی استیشن ۵ در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ با قیمت ۴۴۹ دلار وارد بازار می‌شود.

کد خبر 406913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.