کارکرد مهم شهر هوشمند کمک به بهره‌وری و مدیریت کم‌هزینه است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور گفت: کارکرد شهر هوشمند کمک به بهره‌وری و مدیریت کم‌هزینه و موثر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ستار هاشمی در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه شهر هوشمند مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص شهر هوشمند و هوشمند سازی چند نکته مهم باید موردتوجه قرار گیرد، نکته مشارکت شهروندان است؛ به‌عبارت‌دیگر اگر بخواهیم شهر هوشمند را داشته باشیم باید شهروندان نیز هوشمند باشند.

وی بابیان اینکه کارکرد شهر هوشمند کمک به بهره‌وری و مدیریت کم‌هزینه و مؤثر است، اظهار کرد: می‌توان با کمک شهروندان این اقدامات را انجام داد؛ به‌عنوان‌مثال وقتی در فضای شهر کیفیت ارائه سرویس‌ها مدیریت شود، باید ساختارهایی برای نظارت بر کیفیت ارائه سرویس ایجاد شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور تأکید کرد: مشارکت شهروندان به کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهینه می‌کند، البته در کنار این موضوع باید بتوانیم داده‌های موردنیاز را بر اساس اصول و قوانین در اختیار قرار دهیم و انتشار داده‌ها را داشته باشیم.

وی ادامه داد: موضوع مهم در انتشار داده‌ها و امکان دسترسی به داده این است که داده به‌خودی‌خود ممکن است مورداستفاده مفید قرار نگیرد، بنابراین باید توجه داشته باشیم جنس سرویس‌هایی که بر روی‌داده‌ها موردنیاز مخاطب است باید شناسایی و در بستر مناسب قرار دهیم.

هاشمی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین شهرداری مشهد و آستان قوس رضوی در حاشیه نهمین نمایشگاه شهر هوشمند، اظهار کرد: بر اساس امضاء تفاهم‌نامه بین آستان قدس و شهرداری مشهد مقرر شد تبادل اطلاعات بین این دو مجموعه انجام شود که این مهم اقدامی ارزشمند برای تسهیل امور است.

وی تصریح کرد: در شهر هوشمند شهروندان باید احساس کنند در امور آن‌ها تسهیل شده و حداقل نیاز به مراجعه حضوری برای انجام امور خوددارند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بابیان اینکه باید خدمات را بدون مراجعه حضوری شهروندان ارائه و شفافیت ایجاد شود، گفت: در بخش مرکز توسعه اقتصادی دیجیتال نیز باید از ظرفیت استانی استفاده کردیم.

وی با ابراز خرسندی از اینکه نهمین نمایشگاه شهر هوشمند در مشهد مورد استقبال گسترده قرارگرفته است، افزود: مشهد ظرفیت‌های بسیار خوبی برای هوشمند سازی دارد و باید تجربیات خود را به سایر شهرهای کشور تعمیم دهد.

هاشمی تأکید کرد: شهر هوشمند را نباید به‌عنوان پروژه نگاه کرد زیرا فرایند مستمری است که باید بر اساس شاخص‌های مناسب پایش شود؛ البته بسیاری از پیشرفت‌ها نتیجه ایده پردازی است.

کد خبر 406905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.