بکارگیری تجهیزات پیشرفته در کارخانه تولید کود آلی

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان توضیحاتی در خصوص جزییات طرح احداث خطوط جدید و پیشرفته پردازش پسماند در کارخانه کود آلی شهرداری اصفهان ارائه کرد.  

محمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تعداد چهار دستگاه سرند دوار جهت استفاده در خطوط پردازش جدید کارخانه پردازش پسماند و پالایش کود آلی ساخته شده است.

وی افزود: این کار با استفاده از توان بخش خصوصی و صنعتی استان انجام و طراحی این مدل سرند به طور کامل توسط کارشناسان دفتر فنی و مهندسی کارخانه و بر اساس تجربه حداقل ۲۰ سال کار با این تجهیزات انجام شده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: از جمله مهمترین مزایای این نوع سرند نسبت به سرندهای قبلی افزایش سطح جداسازی آن است که این موضوع باعث ماندگاری بیشتر پسماند داخل سرند شده و در نتیجه قابلیت جداسازی آن افزایش می‌یابد همچنین وزن آن در مقایسه با سرندهای قبلی کاهش یافته که این موضوع علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌های ساخت، هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن را نیز کاهش می‌دهد.  

صادقی تصریح کرد: در طراحی این مدل سرند از نرم افزارهای پیشرفته طراحی و تحلیل‌های مکانیکی استفاده شده به طوری که با شبیه سازی، نقاط بحرانی تمرکز تنش سرند در حین کار شناسایی و نسبت به مقاوم سازی آن اقدام شده است.  

وی با تأکید بر اینکه استفاده از مواد فلزی مناسب جهت افزایش عمر سرند از دیگر مزایای تولید این دستگاه است، افزود: هزینه طراحی و ساخت این مدل سرند بالغ بر چهار میلیارد ریال به ازای هر دستگاه است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به ساخت دو دستگاه اسلت کانوایر جهت استفاده در خطوط پردازش گفت: طراحی آن با استفاده از توان دفتر فنی سازمان و ساخت آن از طریق بخش خصوصی و صنعتی استان انجام شده است. 

وی با بیان این که هزینه طراحی و ساخت این تجهیزات بالغ بر دو میلیارد ریال به ازای هر دستگاه است، گفت: این تجهیزات جهت انتقال پسماند بسته بندی شده از سالن دریافت به داخل کیسه بازکن استفاده می‌شود و از جمله مهم‌ترین مزایای آن کاهش توان مصرفی، کم شدن استهلاک دستگاه و در نتیجه کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن و افزایش طول عمر، کاهش قیمت تمام شده به سبب استفاده از قطعات استاندارد و قابلیت تنظیم دور دستگاه است.  

صادقی با بیان اینکه سیستم کنترل تمامی تجهیزات خطوط پردازش به اتوماسیون صنعتی با تابلوهای فرمان جدید تجهیز شده است، افزود: مهمترین مزایای این تابلوها شامل استفاده از سیستم‌های کنترلی برنامه پذیر جهت مانیتورینگ کردن فرآیند پردازش، رصد لحظه به لحظه عملکرد تجهیزات، ثبت و گزارش گیری از تمام رخدادها، استفاده از اینورتر (درایو راه انداز الکتروموتور) به جای سیستم‌های کنتاکتوری به منظور افزایش بازدهی الکتروموتورها و امکان کنترل دقیق بر سرعت عملکرد تجهیزات خطوط است.

وی اظهار کرد: افزایش ایمنی خط و در نتیجه کاهش احتمال بروز آسیب‌های ناشی از نبود مسائل ایمنی، صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری از دیگر مزایای این سیستم کنترلی است.   

صادقی استفاده از این امکانات پیشرفته را گامی ارزشمند در راستای بهبود کیفیت مدیریت پسماند، افزایش خلوص انواع پسماندها به دلیل بهبود جداسازی و ارتقای کیفیت کود آلی تولیدی دانست. 

کد خبر 406885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.