فعالیت ۳ هزار و ۷۱۴ نفر  نیروی نجات غریق در استان اصفهان

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: ۳ هزار و ۷۱۴ نیروی متخصص نجات غریق فقط در استان اصفهان داریم؛ به نسبت استخرهایی که در استان اصفهان وجود دارد این نیرو قطعاً کافی است.

به گزارش ایمنا ایلخان نوری پس از برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت نجات غریق و غواصی استان اصفهان با بیان اینکه اتحاد و همبستگی خوبی در مجامع هیئت های نجات غریق کشور وجود دارد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فدراسیون نجات غریق مجامع تک کاندیدا خیلی کم وجود دارد؛ هفته گذشته در مجمع انتخاباتی استان خوزستان شاهد حضور ۱۷ نامزد بودیم. با توجه به اینکه در فدراسیون نجات غریق کار ما با جان انسان ها سر و کار دارد و خوشبختانه در خوزستان نفر امین مجمع اکثر آرا را به خود اختصاص داد.

وی با تاکید بر اینکه استخرهای غیر قابل کنترل، استخرهای خصوصی و یا آبیاری هستند، گفت: هیچ استخر عمومی در کشور نداریم که تحت نظارت و کنترل هیئت ها و فدراسیون نجات غریق و غواصی نباشد. طبق قانون وزارت ورزش و جوانان تمام اماکن آبی که مورد استفاده عموم مردم است باید دارای منجی غریق باشد و هیچ استخری بدون حضور منجی غریق اجازه فعالیت و بازگشایی را ندارد.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان اینکه در تمام استان ها اتفاقاتی را  شاهد هستیم که به دلیل آشنا نبودن هموطنان عزیز با فنون شنا و نجات غریق اتفاق می افتد، ادامه داد: هزاران کیلومتر نعمت خدایی آب های طبیعی را در کشور داریم که بعضاً شاهد اتفاقات ناگواری در آن ها هستیم. وظیفه هیئت های نجات غریق و غواصی پرورش نیروی متخصص و نظارت کارشناسانه بر اماکن آبی است. مکانی که در آن منجیان غریق حضور دارند قطعاً باید تحت نظرتشان باشد و در قبال کارشان مسئولیت دارند.

وی تصریح کرد: برای استخرهایی که در باغات آبیاری ساخته شده و هیچ نجات غریقی در آنجا حضور ندارد فدراسیون در تلاش است تا مبحث همگانی نمودن نجات غریق یا به نوعی آشنایی عموم مردم به نجات غریق را در برنامه داشته باشیم. با توجه به اینکه مدرک نجات غریق از سن ۱۸ سالگی قابل دریافت است ولی ما مدارس نجات غریق را راه اندازی کرده ایم و حضور کودکان و نوجوانان زیر ۱۳ سال در برنامه های فدراسیون نجات غریق بواسطه تعاملات خوب با آموزش و پرورش نشان از تعهد ما به مبحث آموزش است.

نوری تاکید کرد: در تکاپو هستیم تا فنون شنا و نجات غریق را به همگان آموزش دهیم و در صورتی که آموزش دیده های این رشته افزایش پیدا کنند قطعاً شاهد کاهش غرق شده ها  در استخرها و آب های طبیعی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ نیروی نجات غریق مشکلی در هیچ استانی نداریم؛ گفت: حدود ۲۰۰ هزار نیروی متخصص در استان ها به ما کمک می کنند. ۳ هزار و ۷۱۴ نیروی متخصص نجات غریق فقط در استان اصفهان داریم؛ به نسبت استخرهایی که در استان اصفهان وجود دارد این نیرو قطعاً کافی است.

وی با تاکید ارتباط گیری خوب هیئت های استانی با ادارات کل گفت: در مبحث آموزش باید منجیان غریق توانمند باشند و با گذراندن یک دوره آموزشی خوب مدارک را اخذ کنند.  اگر رابطه هیئت های استانی با اداراه کل ورزش مناسب باشد می تواننند از طریق اداره کل نسبت به بازرسی و حتی جریمه استخر متخلف اقدام کنند.

نوری، ادامه داد: باید منجیانی که مدارکشان ایراداتی دارد و یا استخر های متخلف حتماً باید برخورد صورت بگیرد چون وظیفه ما نجات جان انسان ها است و در صورتی که اتفاقی حادث شود ما علاوه بر اینکه ناراحت خواهیم شد و همچنین باید پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه فدراسیون نجات غریق و غواصی ایران تابع دو فدراسیون جهانی نجات غریق و فدراسیون جهانی غواصی است؛ گفت: هر دو فدراسیون جهانی نجات غریق و غواصی در لیست ورود به المپیک قرار دارند؛ برنامه ریزی های در این رابطه نیز انجام شده و بنده با افتخار بعنوان نماینده کشور ایران عضو کمیته ورزش فدراسیون جهانی نجات غریق هستم. در صورت رصد گذشته خواهید دید که کشور عزیزمان از سال ۲۰۱۰ در مسابقات جهانی به طور مداوم  حضور فعالی داشته است.

نوری با بیان اینکه دو قهرمان جهانی نجات غریق آقایان شب انگیز و قاسمی در مسابقات جهانی خوش درخشیدند، گفت: فدراسیون نجات غریق با شرح وظیفه اش در بعد همگانی و نجات جان انسان ها فعالیت هایی را همیشه داشته که با حضور این فدراسیون در کمیته ملی المپیک قطعاً حمایت های بیشتری از کمیته خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: باید بدانیم که مسابقات نجات غریق و غواصی جهانی در بالاترین سطح درحال برگزاری است. سال گذشته در استرالیا نزدیک به ۷ هزار و ۱۰۰ ورزشکار از ۸۰ کشور مختلف در مسابقات حاضر بودند که چیزی در حد یک المپیک است.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 406877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.