جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در شاهرود

 معاون خدمات شهری شهردار شاهرود گفت: در جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب در این دوره تاکنون هیچ مورد اتلافی انجام نشده ، سگ‌ها زنده‌گیری شده و پس از انجام معاینه‌های دامپزشکی به مکان دیگری منتقل می‌شوند.

به گزارش ایمنا، امیر عرب‌اسماعیلی اظهار کرد: همه شهرداری‌های سراسر کشور برابر دستورالعمل و شیوه نامه‌ای که از سوی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده به منظور ساماندهی و کنترل جمعیت سگ های بدون صاحب در شهرها ، مکلف شدند که این طرح مهم را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری شاهرود اجرای این برنامه را در دستور کار قرار داد، افزود: طرح زنده گیری و ساماندهی با اجرای دقیق مقررات و احترام به حقوق حیوانات با عقد قرارداد با پیمانکار انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار شاهرود ادامه داد: بعد از گرفتن مجوزهای لازم ، پیمانکار واجد شرایط در آگهی مناقصه انتخاب و در کمیسیون معاملات  بررسی شد و با یک کلینیک دامپزشکی که از متخصصان این کار هستند برای ساماندهی و کنترل جمعیت سگ های بدون صاحب قرارداد بسته شد.

عرب اسماعیلی زنده‌گیری، حمل حیوانات به کلینیک، رسیدگی به وضعیت آن‌ها در صورت بیماری و مایه‌کوبی را از جمله وظایف پیمانکار خواند و اظهار کرد: سگ‌ها پس از زنده‌گیری به محل نگهداری موقت انتقال داده شده و پس از چند روز نگهداری، پلاک کوبی و ثبت مشخصات براساس دستورالعمل و شیوه‌نامه در طبیعت رهاسازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون هیچ سگی نباید اتلاف شود، تصریح کرد: عمل اتلاف در شیوه‌نامه مردود است مگر سگ‌هایی که دامپزشک تشخیص دهد که این حیوان بیماری‌هایی مانند هاری دارد که وجودش در جامعه و محیط‌های شهری و طبیعی برای انسان خطرناک است.

معاون خدمات شهری شهردار شاهرود گفت: احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان هم یکی از دلایل اتلاف است که آن هم با مجوز دامپزشک با ضوابط خاصی انجام می‌شود.

عرب اسماعیلی با بیان اینکه مسایل درمانی به موقع توسط پیمانکار انجام می‌شود، افزود: چند روز پیش با همکاری اداره دامپزشکی واکسن هاری تهیه و به سگ‌های جمع‌آوری شده تزریق گردید که در صورت برگشت دوباره این سگ‌ها به شهر ، برای مردم خطری نخواهد داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 406864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.