رضایتمندی ۷۰درصدی شهروندان از الکترونیکی شدن شهرداری

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری مشهد از رضایتمندی ۷۰.۲ درصدی شهروندان از الکترونیکی شدن این منطقه براساس سنجش‌ انجام شده، خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۲ خدمات شهرداری منطقه ۱۲ بر روی سیستم بارگذاری شده و در آینده نزدیک نیز هفت خدمت بارگذاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی زینت‌بخش امروز(سه شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۹ تیرماه امسال استارت الکترونیکی شدن منطقه ۱۲ زده شد و تاکنون شهرهای زیادی همچون اصفهان، یزد، اهواز، رشت و ارومیه از فرآیند الکترونیکی شدن این منطقه بازدید و پک‌های آموزشی مربوطه را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه نرم‌افزارها و نحوه پاسخگویی در شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است، باید نرم افزار مربوط به شهرداری الکترونیک در شهرها بومی‌سازی شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری مشهد با بیان اینکه آن دسته از شهروندان که تخصص کار با کامپیوتر را ندارند، می‌توانند با استفاده از تلفن همراه امور خود را انجام دهند، خاطرنشان کرد: در این منطقه کارشناسانی برای راهنمایی شهروندان حضور دارند و آموزش‌های لازم را ارایه می‌کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری الکترونیک زیرمجموعه دولت الکترونیک به شمار می‌رود، اقدامات لازم برای برقراری اینترانت در منطقه برای زمان قطعی اینترنت انجام شده است.

زینت‌بخش با بیان اینکه الکترونیکی شدن خدمات در منطقه ۱۲ باعث کاهش حجم درخواست‌های شهروندان نشده است، گفت: هدف از الکترونیک کردن فعالیت‌ها کاهش میزان مراجعات شهروندان به شهرداری است.

وی با بیان اینکه الکترونیکی شدن منطقه ۱۲ تعدیل نیروهای شهرداری را به همراه نداشته است، ادامه داد: با الکترونیکی شدن خدمات، درآمد شهرداری کاهش پیدا نکرده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری مشهد تصریح کرد: با الکترونیکی شدن منطقه ۱۲ نیاز شهروندان به مراجعه حضوری کاهش یافته و در نتیجه تمرکز و آرامش کارمندان شهرداری برای انجام امور شهروندان حفظ می‌شود.

وی با ابراز تأسف از تحقق نشدن مدیریت جامع شهری در کشور، تصریح کرد: در حال حاضر مدیریت جامع شهری در کشور وجود ندارد و این موضوع متأسفانه باعث ایجاد مشکل برای شهروندان و شهرداری در خدمت‌رسانی شده است.

زینت‌بخش تاکید کرد: با توجه به همدلی و تعامل شهرداری و شورای شهر مشهد در این دوره شاهد کمترین درگیری‌ها به لحاظ فرایند بروکراسی اداری بوده‌ایم.

کد خبر 406859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.