از نقش آفرینی شهروندان ارمنی در توسعه شهری استقبال می کنیم

شهردار اصفهان با بیان اینکه در تصمیم‌گیری‌ها به دنبال عدالت شهری هستیم، گفت: ارامنه شهروندان عزیزی هستند که خود را مکلف به انجام وظیفه در قبال آنان می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار مدیران شهری اصفهان با اسقف و رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران در کلیسای وانک اصفهان، با بیان اینکه حضور ارامنه در این شهر سابقه بسیار طولانی دارد، اظهار کرد: ارامنه جمعیت ۱۱ میلیونی در جهان هستند، اما بیش از وسعت جمعیتی خود توانسته‌اند در جهان اثرگذار باشند و این اثرگذاری در کشور نیز در حوزه هنر و ورزش مشهود بوده است.

وی افزود: ارمنستان روزی بخشی از ایران بود و امروز کشوری دوست برای ایران است و همواره در دنیا پیشرو و اثربخش بوده و خواهد بود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: ارامنه انسان‌های شایسته و والامقامی هستند که اصفهان در کنار تهران و تبریز بخش عمده‌ای از جمعیت ۱۱۰ هزار نفری آنها را در خود جای داده است، بنابراین به دنبال آن هستیم که بتوانیم مانند دیگر شهروندان به ارامنه ساکن اصفهان خدمت‌رسانی کنیم تا آنها در آرامش کامل و بدون دغدغه درجهت توسعه شهری نقش‌آفرینی کنند.

وی اضافه کرد: اگر امروز محله جلفا یکی از نقاط گردشگری اصفهان محسوب می‌شود، علاوه بر وجود کلیسا و بافت تاریخی که دارد، مردم بسیار خوبی در این محله ساکن هستند بنابراین وظیفه خود می‌دانیم هرساله در ابتدای سال نو میلادی به بازدید از این محله و کلیسا بیاییم.

نوروزی با تاکید بر اینکه همه باید بیش از پیش اصفهان را توسعه‌یافته، زیست‌پذیر و گردشگر محور کنیم، خاطرنشان کرد: در تصمیم‌گیری‌ها به دنبال عدالت شهری هستیم و در این نگاه عدالت‌طلبانه، ارامنه شهروندانی هستند که خود را مکلف به انجام وظیفه در قبال آنها دانسته و به دنبال آن هستیم که نظرات و پیشنهادات این قشر را در طرح‌های شهری مورد استفاده قرار دهیم.

کد خبر 406857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.