انجام فرآیند نوآوری در ۴ گام اساسی

مدیر مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد گفت: فرایند نوآوری در مرکز نوآوری مشهد در چهار گام اساسی شامل مسئله‌یابی، بررسی ایده‌های کسب و کار، شتاب‌دهی و تجاری سازی ایده ها انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا عباس‌زاده امروز_سه‌شنبه یکم بهمن‌ماه ۹۸_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز نوآوری شهری یک نهاد اجتماعی مؤثر در امر توسعه فناوری و در پی آن، توسعه اقتصاد دانش بنیان و اشتغال‌زایی تخصصی است.

وی تصریح کرد: مرکز نوآوری شهری به واسطه نقش بی‌مانند در امر توسعه فناوری باعث شده بسیاری از شهرهای بزرگ و مهم در توسعه و ارتقاء سبک زندگی شهروندان، توسعه اقتصاد شهری، اقتصاد دانش محور، کارآفرینی و اشتغال‌زایی تخصصی به آنها توجه ویژه داشته باشد.

مدیر مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد افزود: مدیریت شهری مشهد پایه گذاری مرکز نوآوری شهری را برای تحقق اهداف چشم‌انداز شهر، کمک به ایجاد شهری دانا و هوشمند، ارتقای بهره‌وری در سرمایه‌گذاری‌های لازم با هم پیوندی عناصر موجود برای توسعه اقتصاد دانش بنیان، ارتقای جایگاه عناصر فعال در حوزه دانایی در جایگاه ملی و بین‌المللی شهر مشهد، ایجاد شرایط هم‌افزایی و رقابت سازنده، جذب و حفظ سرمایه‌های انسانی خلاق و شایسته و ایجاد اشتغال ارزش‌افزا در برنامه‌های کلان و اساسی خود لحاظ کرده است.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی مرکز نوآوری مشهد، گفت: ایجاد بسترهای خلاقیت و نوآوری در اقشار مختلف جامعه، کمک به توسعه قابلیت‌های کلانشهر مشهد، حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط فناوری و حمایت از مؤسسه‌ها و شرکت‌های تحقیقاتی و مهندسی نوآور با هدف توسعه فناوری و کارآفرینی، تسهیل در فرآیند تبدیل پژوهش و توسعه فناوری به پژوهش و توسعه سازمان یافته فناورانه همچنین ایجاد برند و تصویر ذهنی دوستانه بودن محیط سرمایه گذاری و کسب و کار در شهر مشهد برای شرکت‌های نوپا و تجاری سازی نتایج تحقیقات و دستاوردهای فناورانه از جمله اهداف مرکز نوآوری شهری مشهد بشمار می‌رود.

عباس‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر یکسال از آغاز فعالیت مرکز نوآوری شهری مشهد می‌گذرد، اظهار کرد: در این مدت ۲۲ رویداد با عناوین مختلف، ۳۴ کارگاه مسئله‌یابی، ۹۵ رویداد کسب و کار و سه کارگاه مهندسی ارزش در مرکز نوآوری شهری برگزار شده و بیش از ۱۰۰ قطعه خارجی بومی‌سازی شده است.

وی با اشاره به برگزاری رویداد «با هم بی‌نیازیم»، افزود: این رویداد ویژه دانش آموزان مناطق حاشیه‌ای شهر برگزار شد تا آنها برای رفع مشکلات، ایده‌پردازی کنند.

مدیر مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: رویداد کارآفرینی دانش آموزی را در سطح شهر مشهد برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یکی از زیرساخت های مورد نیاز نوآوری، وجود شرکت‌های شتاب‌دهنده در واحد شتاب دهنده مرکز است که در این زمینه ضمن تعامل و مراودات مختلف با مراکز مختلف شتاب‌دهنده از طریق فراخوان عمومی این شرکت ها به همکاری دعوت شده‌اند.

عباس‌زاده یکی از نیازهای استارتاپ‌ها را دریافت داده‌ها و اطلاعات موجود دانست و گفت: با توجه به انبوه آمار و اطلاعاتی که از طریق سامانه‌های مختلف شهرداری مشهد جمع‌آوری و بانک اطلاعاتی آن فراهم شده است، این امکان برای کسب و کارها و شرکت‌های استارتاپی فراهم شده تا بتوانند API مورد نظر خود را از پلتفرمی که برای این منظور در نظر گرفته شده، دریافت کرده و از این اطلاعات در بستر خود استفاده کنند.

وی تاکید کرد: مرکز نوآوری شهری با شناسایی و تدقیق مسایل حوزه‌های مختلف شهرداری تلاش می‌کند راه‌حل‌هایی را نسبت به رفع این مسائل ارائه کند.

کد خبر 406834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.