۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
استایل ماکسیمال چیست؟

هر سبکی را می توان دارای شناسنامه ای خاص دانست و اتفاقات اقتصادی، سیاسی و جریان های فکری مختلفی می تواند در ظهور سبک های مختلف تاثیر گذار باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استایل های مختلف در دنیای مد، با توجه به شرایط مختلف فرهنگی و اقتصادی جامعه، در دوران مختلف پدید آمده‌اند. زمان پیدایش استایل ماکسیمال به عصر باروک و روکوکو باز می‌گردد. عصری که در آن هنرمندان علاقه خاصی به استفاده از جزییات هنری در آثارشان داشتند. بسیاری از کارشناسان، آن دوره را دوره پیدایش سبک ماکسیمال دانسته‌اند. پس از آن، این سبک همیشه وجود داشته است اما در برخی از دوره‌های تاریخی بنا به دلایل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، کم رنگ و پر رنگ شده است. سبک ماکسیمال ابتدا در معماری جای خود را باز کرده و پس از آن به دنیای مد و استایل راه پیدا کرده است.

استایل ماکسیمال و ویژگی‌های آن

استایل ماکسیمال کاملاً مقابل استایل مینیمال قرار دارد و در تضاد با آن است. ماکسیمال بر این باور است که برای رسیدن به جذابیت باید شلوغی و جزییات را بیشتر کرد اما در مینیمال کاملاً عکس این قضیه صادق است. به این معنا که جزییات باید کمتر باشد و زیبایی را باید در حداقل‌ها نشان داد اما ماکسیمالیست ها می‌خواهند با ارائه حداکثر جزییات، زیبایی را به طراحی خود اضافه می‌کنند.

سبک مینیمال معمولاً استایل گرانقیمتی می‌باشد و برای قشر مرفه و ثروتمند تعریف شده است. اما استایل ماکسیمال، استایل سخت و هزینه بری نیست و به راحتی می‌توان آن را اجرا کرد. مهم‌ترین ویژگی استایل ماکسیمال، انتخاب ساده لباس، نقش بسیار مهم آکسسوری، متفاوت بودن، استفاده از رنگ‌های جیغ و پر حرارت است.

با انتخاب چند تکه لباس متفاوت با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف می‌توان استایل ماکسیمال را به وجود آورد. لباس‌های چند لایه شما را یک قدم به این استایل نزدیک‌تر می‌کند. از آنجا که نمی‌توان در تابستان به دلیل گرمای هوا، چند لایه لباس پوشید، این سبک معمولاً در زمستان کاربرد بیشتری دارد. در این استایل می‌توان از پارچه‌های مختلف با جنس‌های متفاوت استفاده کرد. مثلاً اگر آستین‌های پیراهن جیر شما از جنس گیپور بود، شما خود را به استایل ماکسیمال نزدیک کرده‌اید.

رنگ در استایل ماکسیمال

رنگ‌های گرم، جیغ و پر حرارت برای استایل ماکسیمال بسیار مناسب هستند. برای انتخاب رنگ در این استایل باید جسور بود و به سراغ رنگ‌های نامتعارف رفت. رنگ‌هایی که براق هستند و چشم بیننده را به خود جلب می‌کنند.

اکسسوری ها در استایل ماکسیمال

اکسسوری ها رکن اصلی و اساسی در استایل ماکسیمال هستند و در استفاده در آنها هیچ محدودیتی وجود ندارد. برای آن که اصالت این استایل بیشتر باشد بهتر است آکسسوری ها از میان طرح‌های فانتزی با رنگ‌های گرم و درخشان انتخاب شوند. گوشواره‌های حلقه‌ای بزرگ، عینک‌های آفتابی فانتزی و گردنبندهای خاص از جمله این آکسسوری ها هستند. کیف‌های بزرگ و ساعت‌هایی با رنگ‌های شاد مثل قرمز، نارنجی، فسفری، آبی و... یکی از معیارهای اصلی در این نوع استایل می‌باشد.

کد خبر 406833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.