گذری بر نقش و نگار خیابانی اصفهان

عنوان یازدهمین برنامه از سری برنامه های پنجشنبه های اصفهان "گذری بر نقش و نگار خیابانی اصفهان" است که به همت مدیریت پروژه های چهارباغ برگزار می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از ستاد خبری این برنامه، محمود درویش در این نشست از "جای خالی پدر" می گوید. از خاطراتی که همه ما از بچگی از خانه پدری و خیابان و شهرمان داریم و با نابود کردنشان انگار هویت و شناسنامه مان را از بین برده ایم. او اعتقاد دارد: درست است که تغییر ناگزیر است اما از بین بردن هویت درست نیست و بر همین مبنا نگاهی خواهد داشت به تخریب ها، غفلت ها وآنچه نباید با چهارباغ می شد.

"چهارباغ مولد" عنوان مبحث حسین مسجدی است. او در این نشست از چهارباغی می گوید که مصرف کننده نیست و به قدری زیبایی و فراخی و رفاه در شهر ایجاد کرده که باعث تولید در جاهای دیگر شده است.

محمد عرب نیز به "چهارباغ: توهم تاریخ یا زنجیره ای از رویدادها" می پردازد. او با صحبت درباره "چهارباغ" به عنوان یک نمونه مثالی از اهمیت خرده فضاها می گوید و عواملی که می توانند موجب پررنگ تر شدنشان شوند. از اینکه این فضاها، چطور با نگاه تاریخی سازی ما از بین می روند.

عموم علاقه مندان می توانند برای شرکت در نشست "گذری بر نقش و نگار خیابانی اصفهان" روز پنج شنبه ۳ بهمن ماه ساعت ۱۸ به ظبقه زیرین سرای قزلباش واقع در خیابان چهارباغ عباسی روبه روی خیابان شیخ بهایی واحد ۵۱ مراجعه نمایند.

کد خبر 406829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.