۱۶ هزار دروغ در ۳ سال؛ رکورد جدید ترامپ

پایگاه اینترنتی نشریه «واشنگتن پست» در مطلبی نوشت: ترامپ ظرف سه سال ریاست جمهوری خود ۱۶ هزار و ۲۴۱ بار ادعای نادرست یا گمراه‌کننده مطرح کرد.

به گزارش ایمنا، پایگاه اینترنتی نشریه واشنگتن پست در مطلبی نوشت: ترامپ ظرف سه سال ریاست جمهوری خود ۱۶ هزار و ۲۴۱ بار ادعای نادرست یا گمراه کننده مطرح کرد.

نویسنده مقاله نوشت: وقتی که اولین بار بانک اطلاعاتی فکت چکر (Fact Checker) را ایجاد کردیم همه سخنان وی را تجزیه و تحلیل، طبقه بندی و ردیابی کردیم که این غیرمنتظره بود. ما این طرح را به عنوان بخشی از پوشش ۱۰۰ روز اول سخنرانی‌های رئیس جمهور ترامپ شروع کردیم. ما نمی‌توانستیم خود را با سرعت و حجم ادعاهای نادرست رئیس جمهور هماهنگ کنیم و آن‌ها را ثبت کنیم. ما در آن زمان ۴۹۲ ادعای نادرست را ثبت و ضبط کردیم. کمتر از ۵ روز خوانندگان از ما خواستند که ما این کار را برای بقیه دوره ریاست جمهوری ترامپ ادامه دهیم. ما در ابتدا اطلاعات کمی در اختیار داشتیم.

در سال ۲۰۱۷، ترامپ ۱۹۹۹ ادعای دروغ یا گمراه کننده را مطرح کرد. وی در سال ۲۰۱۸، ۵۶۸۹ مورد دیگر را مطرح کرد که در کل ادعاهای وی به ۷۶۸۸ مورد رسید. وی در سال ۲۰۱۹، ۸۱۵۵ ادعای گمراه کننده دیگر را مطرح کرد.

به عبارت دیگر، رئیس جمهور در مدت یک سال گذشته بیشترین تعداد ادعاهای دروغین یا گمراه کننده‌ای را که در دو سال گذشته داشت، مطرح کرده است. به عبارت دیگر او به طور متوسط روزانه شش بار در سال ۲۰۱۷ چنین ادعاهای گمراه کننده‌ای را مطرح کرده است، تقریباً ۱۶ مورد در روز در سال ۲۰۱۸ و بیش از ۲۲ مورد در روز در سال ۲۰۱۹.

تا روز ۱۹ ژانویه یعنی هزار و نودمین روز ریاست جمهوری ترامپ وی ۱۶۲۴۱ ادعای دروغ یا گمراه کننده را مطرح کرده بود. تنها ۳۶۶ روز از دوران ریاست جمهوری وی باقی مانده است.

منبع: صداوسیما

کد خبر 406821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.