بتن‌ریزی بدون اخذ مجوز در یاسوج ممنوع شد

شهرداری یاسوج آیین نامه‌ای صادر کرده که بر اساس آن بتن‌ریزی بدون اخذ مجوز در سطح شهر ممنوع شده و با افراد و شرکت‌های متخلف برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش ایمنا،  سیدذبیح‌الله رمضانی، معاون شهرسازی و معماری شهردار یاسوج اظهار می‌کند: رعایت نکردن ضوابط شهرسازی و فنی از مهم‌ترین مشکلات ساخت و سازها در شهر یاسوج است. رعایت نشدن سطح اشغال در اغلب ساخت و سازهای سطح شهر باعث تضییع حقوق شهروندان شده و املاک آنها را از نظر ارزش مکانی تحت شعاع قرار داده است.

وی افزود: شهرداری با توجه به وظیفه قانونی که در این زمینه دارد علاوه بر تعطیل کردن اینگونه املاک و ارجاع آنها به کمیسیون ماده ۱۰۰ و اقدامات قانونی دیگر سعی دارد ساخت و سازهای خلاف ضوابط کنترل شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار یاسوج ادامه داد: اقداماتی که تاکنون انجام شده بازدارنده نبوده و تخلفات همچنان ادامه دارد به همین دلیل با قانون‌مند کردن بتن‌ریزی املاک، گام مهمی در راستای کم کردن ساخت و سازهای خلاف برداشته شده است.

رمضانی تاکید کرد: نخستین گامی که شهرداری در این خصوص برداشته است تهیه مجوزی تحت عنوان مجوز بتن‌ریزی است که تا زمان صدور این مجوز توسط شهرداری هیچ شرکت سازنده بتن آماده یا مجریان بتن ریزی حق بتن ریزی در شهر یاسوج را ندارند و در صورت مشاهده، با شرکت‌های متختلف برخورد قانونی انجام می‌شود.

 وی یادآوری کرد: مجوز بتن‌ریزی قبل از صدور توسط شهرداری، باید توسط مهندسان ناظر و سازمان نظام مهندسی کنترل و تأیید شده  و توسط شهرداری صادر شود و در صورتی که مهندسین ناظر نسبت به تأیید مجوز بتن‌ریزی برای املاکی که خلاف مفاد پروانه است اقدام کنند ضمن مسدود کردن نام مهندسان در شهرداری، موضوع به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ارجاع می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار یاسوج با بیان اینکه  بی‌توجهی به فصل سرما در بتن‌ریزی یکی از مشکلات است تصریح کرد: بتن ریزی در هوای سرد  عواقب منفی دارد در حالی که شرکت‌های بتن ریز یا مجریان بتن‌ریزی با دستگاه ثابت (بتونیر یا میکسر ثابت) بدون در نظر گرفتن خطر یخ زدگی مصالح ، اقدام به بتن‌ریزی می‌کنند و مهندسان ناظر نیز به راحتی از کنار این موضوع عبور می‌کنند.

 رمضانی ادامه داد: تا زمانی که انجام  بتن‌ریزی از نظر سردی هوا امکان‌پذیر نباشد شهرداری هیچ مجوزی صادر نمی‌کند و مهندسان ناظر و سازمان نظام مهندسی نیز باید نسبت به کنترل این موضوع توجه  و دقت بیشتری داشته باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 406817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.