کمک شهرداری به جشنواره فجر در حوزه اقدامات فرهنگی است

رئیس شورای اشلامی شهر تهران گفت: جشنواره فیلم فجر اهمیت ویژه‌ای برای تداوم انقلاب دارد و همه ما نسبت به این جشنواره مسئول هستیم به همین دلیل معمولا شهرداری‌ها اسپانسر چنین فعالیت‌های فرهنگی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای اسلامی شهر تهران با حضور دوباره در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز جلسه با ۴۵ دقیقه تاخیر آغاز شد و به همین دلیل اجازه بیان تذکر و نطق به اعضای شورا داده نشد و به سرعت وارد دستور کار که همان بررسی پلاک ثبتی‌های باغات بود شدیم.

وی درخصوص کمک هشت میلیارد تومانی شهرداری تهران به جشنواره فیلم فجر، افزود: این جشنواره امری ملی است و اهمیت ویژه‌ای برای تداوم انقلاب دارد و همه ما نسبت به این جشنواره مسئول هستیم؛ به همین دلیل معمولا شهرداری‌ها اسپانسر چنین فعالیت‌های فرهنگی می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که بودجه‌های فرهنگی شهرداری را می‌توان در حوزه‌های مختلف هزینه کرد، ادامه داد: ما سالانه بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان در عرصه فرهنگی تهران هزینه می‌کنیم و این گونه تخریب های شهرداری به خصوص از طرف اهالی که مدعی فرهنگ هستند، درست نیست.

وی درباره انتشار بوی نامطبوع در تهران، تصریح کرد: من بارها تذکر داده و حتی به رئیس سازمان مدیریت بحران تهران اعتراض کردم که چرا دستگاه تشخیص منبع بو نمی‌آورید؛ این دستگاه‌ها گران نیست و می‌توان تعداد زیادی را در بخش‌های مختلف تهران مستقر کرد.

هاشمی در خصوص وضعیت لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران نیز با بیان این که تا آخر امسال این لایحه بررسی خواهد شد گفت: پیشنهاد شورا این بود که تعداد معاونت‌ها از ۹ به شش برسد اما شهرداری تعداد معاونت‌ها را در لایحه به عدد هفت کاهش داده است و باید این موضوع را در شورا دنبال کنیم.

وی درباره افزایش سهم شهرداری از لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: درآمد شهرداری‌ها با تصویب این لایحه ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و حداقل برای تهران دو هزار میلیارد تومان می‌شود که می‌توانیم در بخش‌های مختلف هزینه کنیم.

کد خبر 406815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.