آغاز طرح "مدارس دوستدار شهر" در تهران

مدیرکل آموزش‌های شهروندی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از اجرای فعالیت‌های متمرکز حوزه آموزش شهروندی با عنوان "مدارس دوستدار شهر" به ۱۶۰ هزار دانش آموز خبر داد.

به گزارش ایمنا، مجتبی دانشور با بیان این مطلب اظهار کرد: فعالیت‌های متمرکز حوزه آموزش شهروندی در مدارس، از اول بهمن ماه با ابلاغ دستورالعمل اداره‌کل آموزش شهروندی به مناطق ۲۲گانه در راستای استفاده از ظرفیت کودک و نوجوان در حوزه فرهنگ‌سازی، شهروند مسئولیت‌پذیر و مشارکت در اداره شهر اجرایی می‌شود.

وی افزود: براساس این دستورالعمل طرح «مدارس دوستدار شهر» در چهار محور آشنایی با حقوق و تکالیف شهروندی، محیط زیست و پسماند، حمل و نقل و ترافیک، ایمنی و مدیریت بحران در مدارسی که  شهردار مدرسه در آن‌ها مستقر شده است و مدارس ابتدایی همیار شهر برگزار می‌شود و بیش از ۱۶۰ هزار دانش‌آموز  فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی خود را آغاز می‌کنند.

مدیرکل آموزش های شهروندی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: این برنامه‌های آموزشی در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تولید و ارسال محتوای آموزشی در قالب کتاب، بروشور و پوستر، اجرای نمایش و برگزاری اردوهای فرهنگی و آموزشی در حوزه آموزش شهروندی خواهد بود.

دانشور با بیان اینکه مدارس دوستدار شهر به همت اداره‌ کل آموزش شهروندی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری و با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و ناحیه یک و دو آموزش و پرورش شهر ری برگزار می‌شود، گفت: فاز نخست طرح با همکاری سازمان پسماند در قالب طرح "کاپ" این سازمان و سازمان آتش‌نشانی در ۵۵۰ مدرسه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از فعالیت‌های اداره کل آموزش های شهروندی، آموزش حقوق و تکالیف شهروندی است و دانش آموزان گروه سنی آموزش‌پذیری هستند، جامعه هدف این طرح، دانش آموزان تعیین شدند تا کودکان علاوه بر آشنایی با حقوق و تکالیف شهروندی، به عنوان  سفیران طرح در خانواده‌ها و جامعه ایفای نقش کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 406814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.