شهروندان به متکدیان کمک نکنند

مدیر خدمات شهری شهردار بافق گفت: برخورد همراه با ترحم و احساس با متکدیان، عواقب ناگواری دارد و چه بسا باعث شناسایی منزل افراد و سرقت اموال مردم شود.

به گزارش ایمنا، محمد قاسمی اظهار کرد: سال گذشته ۶۸ مورد که هر مورد به طور متوسط چهار نفر متکدی بودند جمع آوری شدند و امسال هم تاکنون ۳۳ مورد با جمعیت نزدیک به ۲۰۰ نفر جمع‌آوری و از طریق ترمینال مسافربری به مرکز استان گسیل شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک زن متکدی تا ساعت ۱۰ صبح ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد گدایی کرده بود، افزود: مردم، احساسی و عاطفی عمل نکنند و بهترین شیوه برخورد با این پدیده ناپسند باز نکردن درب خانه به روی آنها و ندادن پول و کمک غیر نقدی است.

مدیر خدمات شهری شهردار بافق تصریح کرد: برخورد همراه با ترحم و احساس با متکدیان، عواقب ناگواری دارد و چه بسا باعث شناسایی منزل افراد و سرقت اموال مردم شود.

قاسمی گفت: پیشنهاد می‌شود جلسه‌ای با حضور دادستان، رییس شورای تامین شهرستان و نماینده شهرداری تشکیل شود تا راهکارهای مناسب چگونگی برخورد با متکدیان و مال آن‌ها با توجه به اینکه اکثریت زنان هستند ارایه شود.

وی اضافه کرد: از طریق شهرداری از مردم خواست شده چنانچه موردی مشاهده کردند مراتب را با شماره تلفن ۳۲۴۲۰۸۸۰ اطلاع دهند.

مدیر خدمات شهری شهردار بافق گفت: از آنجایی که اکثر مردم بافق در معدن شاغل هستند و حقوق مکفی دریافت می‌کنند به راحتی به متکدیان پول و اجناس غیر نقدی می‌دهند و به همین خاطر تعداد گدایان در این شهر معدن‌خیز بیشتر از سایر شهرستان‌های استان است که از نظر مردم و مسئولان پدیده کریه به نظر می‌رسد.

منبع: ایرنا

کد خبر 406806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.