۸۸۶ پروانه ساختمانی در سنندج صادر شد

معاون شهرسازی و معماری شهردار سنندج با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال، ۸۸۶ پروانه ساختمانی در سنندج صادر شد، گفت: بیشترین تعداد پروانه‌های صادره مربوط به شهرداری منطقه سه با ۲۶۶ فقره و کمترین آن نیز به شهرداری ناحیه منفصل شهری ننله به تعداد یک فقره اختصاص دارد.

به گزارش ایمنا، روناک بابایی با بیان اینکه بر اساس قانون هرگونه ساخت وساز در محدوده شهرها باید با مجوز شهرداری انجام شود و شهروندان هم باید نسبت به اخد پروانه ساخت از این شهرداری اقدام کنند، اظهار کرد: قانونی بودن ساخت و ساز، رعایت اصول ساخت و ساز، امکان دریافت وام بانکی، امکان بیمه ساختمان و دریافت انشعابات لازم جهت بنای احداثی از مهم‌ترین اهداف صدور پروانه‌های ساختمانی است.

بابایی در خصوص آمار پروانه های صادره گفت: در ۹ ماهه امسال ۸۸۶ پروانه ساختمانی در سنندج صادر شد که در این میان بیشترین تعداد پروانه‌های صادره مربوط به شهرداری منطقه سه با ۲۶۶ فقره و کمترین آن نیز به شهرداری ننله به تعداد یک فقره اختصاص دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار سنندج خاطرنشان کرد: چهار هزار و ۶۱۶ گواهی ساختمانی در سطح مناطق و نواحی از آغاز امسال صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۹۳۰ گواهی در حوزه شهرداری منطقه یک صادر شده است، گفت: تعداد ۲۳۵ پروانه نیز شامل ۹۹ پروانه، ۵۸ فقره تخریب و نوسازی، ۴۳ فقره تغییر نقشه، ۱۴ مورد تمدید پروانه ساختمان، ۹ مورد تعمیرات، اضافه اشکوب ۹ مورد، خانه باغ یک مورد، تغییرات یک فقره و تجدید پروانه یک مورد بوده است.

بابایی اضافه کرد: در حوزه شهرداری منطقه دو نیز ۱۲۹ پروانه ساختمانی شامل ۴۵ پروانه ساختمانی، ۳۲ فقره تخریب و نوسازی، ۱۶ مورد تغییر نقشه، ۱۵ مورد تمدید پروانه ساختمانی، ۱۱ فقره تعمیرات، پنج مورد اضافه اشکوب، دو مورد تبدیل، دو مورد دیوار کشی و یک فقره تغییرات و تعداد ۷۹۰ گواهی صادره شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار سنندج خاطرنشان کرد: تعداد ۲۶۶ پروانه ساختمانی نظیر ۱۰۴ پروانه ساختمان، ۸۴ تخریب و نوسازی، ۳۹ فقره تغییر نقشه، ۱۳ مورد تمدید پروانه ساختمانی، ۱۴ مورد اضافه اشکوب، چهار فقره تغییرات، سه مورد تبدیل، دو مورد تجدید پروانه، دو مورد تعمیرات و یک فقره حصارکشی و یک هزار و ۲۲۷ گواهی طی ۹ ماهه امسال در حوزه شهرداری منطقه سه صادر شده است.

وی در خصوص تعداد پروانه ساختمانی صادره در ناحیه ویژه بهاران تاکید کرد: تعداد ۲۳۹ پروانه ساختمانی شامل ۱۵۷ پروانه ساختمانی، ۳۵ مورد تغییر نقشه، ۱۷ مورد اضافه اشکوب، ۱۰ فقره تخریب و نوسازی، تمدید پروانه ۹ فقره، تجدید پروانه چهار مورد، تبدیل چهار مورد، دو فقره حصارکشی و یک فقره تعمیرات صادره و ۸۲۶ نیز گواهی صادره شده است.

بابایی تصریح کرد: در حوزه شهرداری ناحیه حسن آباد نیز ۹ پروانه ساختمانی، شش مورد تمدید پروانه، یک مورد صدور پروانه المثنی، تخریب و نوسازی یک فقره و خانه باغ یک فقره و ۱۱۱ گواهی ساختمانی صادر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار سنندج افزود: تعداد هفت پروانه ساختمانی نیز در نایسر شامل سه مورد تمدید پروانه، دو مورد تخریب و نوسازی، یک مورد تغییرات و یک مورد پروانه و ۷۳۲ گواهی صادره کرده است.

وی در خصوص آمار پروانه های صادر شده در ناحیه منفصل شهری ننله گفت: در ۹ ماهه امسال یک مورد پروانه ساختمانی صادر شده است، سال گذشته در مدت مشابه ۷۰۵ پروانه ساختمانی صادر شد.

کد خبر 406781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.