به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید پورحسین امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا قبل از الکترونیکی شدن ارائه برخی خدمات مناطق میانگین پاسخگویی به شهروندان ۲۲ ساعت بود که با الکترونیکی شدن برخی فرآیندها به ۹ ساعت کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: تسریع در پاسخگویی به ارباب رجوع، کاهش میزان مراجعه شهروندان و تحلیل فرآیندها از ثمرات الکترونیکی شدن ارائه خدمات مناطق شهرداری است.
مدیر پروژه شهرداری الکترونیک مشهد با اشاره به مراحل اجرای الکترونیکی شدن شهرداری مناطق تصریح کرد: تبلیغات محیطی، بستر سازی، آموزش شهروندان و آموزش کارکنان شهرداری از جمله مراحل اجرای آن است.
وی تصریح کرد: ۵۳ خدمت به شهروندان اعم از شهرسازی، عمرانی و خدمات شهری شناسایی شده که تاکنون ۴۶ فرآیند آن توسط سازمان فاوا الکترونیکی شده است و چهار فرآیند شهروند سپاری شده است.
مدیر پروژه شهرداری الکترونیک مشهد عنوان کرد: با همت معاونت برنامهریزی و تیمی که در هر منطقه وجود داشت نیروهایی را برای بحث مشاوره گذاشتیم و تبلیغات محیطی نیز صورت گرفت تا لزوم حضور اربابرجوع در شهرداری کمتر شود.
وی افزود: شهروندان میتوانند درخواستهای خود را از راه دور ارائه کنند تا پیگیری شود.
پورحسین افزود: رضایتمندی قابل قبولی با انجام این پروژه ایجاد شد البته مردم نیز در ابتدا سوالات زیادی داشتند.
وی ادامه داد: با توجه به تعداد پروژهها در منطقه ۱۲ انجام فعالیتها به خوبی پیش رفت و در منطقه هشت نیز تحقق هدف شهرداری هوشمند به خوبی پیگیری شده است.
مدیر پروژه شهرداری الکترونیک مشهد خاطرنشان کرد: بعد از مناطق ۱۲ و هشت در مناطق یک، ۱۰ ، ۱۱، ۹ و ۱۷ شهرداری الکترونیک محقق خواهد شد.
وی تاکید کرد: هر سیستمی که آغاز میشود ایراداتی دارد، اما این مشکلات به صورت سیستمی و با انجام جلسات برطرف خواهد شد.
نظر شما