آغاز فراخوان جذب هیئت علمی از ۲۲ بهمن

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم با تاکید بر اینکه فراخوان جذب هیئت علمی از ۲۲ بهمن ماه جاری اعلام خواهد شد، گفت: متقاضیان تا سوم اسفند فرصت دارند در این فراخوان ثبت نام کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز جذب اعضای هیئت علمی، دکتر رضوان طلب در مورد جزئیات فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: فراخوان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای جذب هیات علمی پیمانی از ۲۱ دی‌ماه آغاز شده و این اعلام نیاز تا روز گذشته دوشنبه ۳۰ دی‌ماه به مدت هشت روز کاری ادامه داشت. مرکز نظارت از اول تا ۱۵ بهمن به مدت ۱۰ روز کاری فرصت دارد اعلام نیاز دانشگاه‌ها و تخصیص ظرفیت‌ها را بررسی کرده و از ۱۶ تا ۲۰ بهمن ماه نیز نتایج تطبیق نیازها با تأییدیه مرکز نظارت جذب اعلام خواهد شد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم با بیان اینکه فراخوان جذب اعضای هیئت علمی از ۲۲ بهمن ماه آغاز می‌شود و ثبت نام در این فراخوان تا سوم اسفند ادامه دارد، خاطرنشان کرد: بررسی اولیه پرونده متقاضیان با نظر هیئت اجرایی جذب دانشگاه‌ها به مدت پنج روز انجام می‌گیرد و پرونده‌های متقاضیان دارای شرایط اولیه نیز طی هفت روز کاری به کمیته‌های بررسی توانایی‌های علمی و صلاحیت‌های عمومی ارسال می‌شود؛ در نهایت نتیجه بررسی صلاحیت علمی و عمومی در دانشگاه به مدت ۴۵ روز کاری انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: تمامی بررسی‌های فوق از جذب هیئت علمی در دانشگاه‌ها از چهارم اسفند ماه ۹۸ آغاز می‌شود و تا سوم خرداد ماه سال ۹۹ ادامه دارد. در نهایت این  بررسی‌ها در مرکز جذب هیئت علمی از چهارم خرداد ماه سال ۹۹ شروع می‌شود و تا ۲۱ تیرماه ۹۹ ادامه دارد.

رئیس مرکز جذب هیئت علمی وزارت علوم گفت: نتیجه نهایی فراخوان فوق، حداکثر تا اول مرداد سال آینده توسط دانشگاه به متقاضیان اعلام خواهد شد.

رضوان طلب تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های مربوط به اختصاص ردیف استخدامی انتظار می‌رود دانشگاه‌ها برای اعلام نیاز در این فراخوان صرفاً به ثبت حداقل‌ها در تطابق با نقشه جامع علمی کشور و مجوزهای مربوطه اکتفا کرده و از هر گونه ثبت نیاز تخمینی خودداری شود.

رئیس مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم خاطرنشان کرد: شرایط اختصاصی هر دانشگاه و شرایط ویژه پذیرش رشته‌ها باید همراه با اعلام نیاز در سامانه فوق قید شود. شرایط اختصاصی نباید ناقض قوانین و مقررات جذب و یا بر اساس انتخاب افراد از پیش تعیین‌شده اندازه گیری شود و نباید ظرفیت مشارکت عموم افراد واجد شرایط را محدود کند.

وی تاکید کرد: هر داوطلب به محض ثبت‌نام از حقوق مکتسبه ثبت نام برخوردار است و باید شرایط سالم و عادلانه آن‌ها در رقابت‌های جذب فراهم شود و از هر گونه تضییع حق و تعیین یا محدود نمودن دایره انتخاب‌شوندگان قبل از بررسی علمی و سایر صلاحیت‌ها خودداری شود. ضمن اینکه فرآیندهای جذب از طریق سامانه جذب اعضای هیئت علمی صورت می‌گیرد و ذینفعان باید موارد مربوط را از طریق این سامانه پیگیری کنند.

کد خبر 406768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.