۵۸۰۰ لیتر برثانیه به توان تولید آب خراسان رضوی افزوده شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از افزایش توان تولید آب در شهرهای این استان به میزان پنج هزار و ۸۷۰ لیتر برثانیه خبر داد.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، سیدابراهیم علوی با اشاره به اینکه این میزان در ۱۰ سال گذشته با اقدامات مهندسی در دسترس قرار گرفته است، اظهار کرد: از این میزان چهار هزار و ۷۸۳ لیتر صرف جبران کاهش آبدهی چاه‌ها به‌دلیل ادامه پدیده خشکسالی شده و تنها یک‌هزار و ۸۷ لیتر بر ثانیه تامین آب استان را افزایش داده است.

وی یادآور شد: تداوم پدیده خشکسالی و برداشت‌های بی‌رویه از منابع زیرزمینی ۳۲ شهر استان را در تابستان و پیک مصرف سال ۱۳۹۸ را در معرض تنش آبی قرار داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، یک‌هزار و ۶۴۳ کیلومتر خطوط انتقال و ۵۹ ایستگاه پمپاژ آب در این استان را نشانه فاصله زیاد منابع تامین آب از شهرها و در نتیجه افزایش قیمت تمام شده تولید آب دانست و افزود: تولید آب در برخی از شهرها از جمله گناباد با ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال هزینه بالایی دارد، در حالی‌که مبلغ دریافتی از مشترکان به مراتب کمتر از این رقم است.

علوی همچنین با اشاره به وضعیت پروژه‌های تامین آب شهرهای استان، خواستار تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مصوب استانی بخش آب و طرح‌های ملی - استانی شد.

مدیرعامل آبفای استان خراسان رضوی سیاست‌های راهبردی این شرکت در حوزه فاضلاب را خاطرنشان کرد و افزود: ۳۰ درصد جمعیت استان از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در هفت شهر استان برخوردارند.

کد خبر 406747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.